Hei

Jeg vurderer å støpe en plate under vår støpejernskomfyr, som gnistbeskyttelse og for å utligne høyde mot omkringliggende parkett. Jeg lurer på om det holder å støpe med finbetong eller om man må legge i armering? I så fall hvilken?

Jeg vet at det finnes såkalt fiberarmert avrettingsmasse, kan det være et alternativ i stedet med tanke på at platen blir såpass tynn, og da slippe ekstra armering?

Jocke

forslag noen??

Dessverre har jeg glemt navnet, men det finnes en type plate som du bruker mot f.eks. mustokken for å ikke ha noe brennbart mot denne. Den selges i vanlige plateformat (1200x2400) og den tykkelsen jeg så på var 12 mm. Kunne du ikke legge doble slike under ovnen? Det ville spare mengder med jobb!

Bödde skrev:
Dessverre har jeg glemt navnet, men det finnes en type plate som du bruker mot f.eks. mustokken for å ikke ha noe brennbart mot denne. Den selges i vanlige plateformater (1200x2400) og den tykkelsen jeg så på var 12 mm. Kunne du ikke legge doble slike under ovnen? Det ville spare mengder med arbeid!
Mener du Minerit? http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=35491

Jeg ville nok lagt minerit og deretter klinker.
Hvor stor er overflaten og hva slags underlag er det der du tenkte å støpe?
Jeg antar at det går bra med fiberforsterket flytsparkel hvis underlaget er "dødt"

magnusss skrev:
Mener du Minerit?"
Akkurat, så heter det!

Vi tok en skiferplate og sagde til. Sprayet med klarlakk (ble blekere da og lettere å holde ren). Kanten består av tyrkantsprofil som er delt i to "L", lakkert og deretter montert med silikon.

• Peis på skiferplate med tyrkantsprofil og klart lakkert overflate. Vedkurv og vedholder står ved siden av.
  • En moderne peis i hjørne av et rom med skiferplate og tyrkantsprofil, klarlakkert for å få mørkere toning. Montert på tregulv ved lys vegg.
Stilig! Bra idé!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.