12.658 lest ·
33 svar
13k lest
33 svar
Støpe inngangstrapp - hul/skumplast/EPS for lavere vekt?
Kanskje synes noenlunde på disse bildene, jeg gjorde så blokkene "hang" litt mer utenfor hverandre for hvert lag for å få dem under døren. Begynte første laget med å sage ut det ene hjørnet for å komme over dreneringslisten, så fortsatte det.
jeg har "bare" lagt bistål mellom det nederste og andre laget. Rett eller galt, vet ikke...
jeg har "bare" lagt bistål mellom det nederste og andre laget. Rett eller galt, vet ikke...
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Hva og hvordan du lager selve trappen, så har jeg et alvorlig råd:F fredrik_pe skrev:
Sett opp rekkverk/håndleder som leder fra bakkenivå opp til ytterdøren!
Eldre vinglete personer, og noen ganger også yngre, trenger noe støtte å holde seg i når de vingler oppover eller nedover en slik trapp.
Den får ikke være åpen på tre sider uten noe som hjelper besøkende å holde seg på beina og holde kursen!
tanken var å ha en ledestang (smijern) diagonalt i det ene hjørnet eller langs den ene fasadesiden, vi får se!KnockOnWood skrev:
Hva og hvordan du lager selve trappen, så har jeg et alvorlig råd:
Sett opp rekkverk/håndledere som leder fra bakkenivå opp til ytterdøren!
Eldre ustø personer, og noen ganger også yngre, trenger noe støtte å holde seg i når de sjangler opp eller ned en slik trapp.
Den må ikke være åpen til tre sider uten noe som hjelper besøkende å holde seg på beina og holde kursen!
Klikk her for å svare