Kanskje synes noenlunde på disse bildene, jeg gjorde så blokkene "hang" litt mer utenfor hverandre for hvert lag for å få dem under døren. Begynte første laget med å sage ut det ene hjørnet for å komme over dreneringslisten, så fortsatte det.

jeg har "bare" lagt bistål mellom det nederste og andre laget. Rett eller galt, vet ikke...

• Bygging av trapp ved inngangsdør med murblokker stablet i forskjøvede lag, omgitt av verktøy og byggematerialer.
  • Trappetrinn under bygging laget av betongblokker ved en inngangsdør, med dreneringslist synlig under.
  • Murstein stablet foran en dør med en krans, blått rør plassert på toppen av murverket. Dør med glasspanel til høyre, omgitt av hvit murstein.
  • Liker
Cliffen80 og 1 annen
  • Laddar…
F fredrik_pe skrev:
Holder på å planlegge en ny trapp, modell "pyramidtrapp", til villa med kjellergrunn etter drenering for ca. 2 år siden. Dette gjør at det blir en relativt stor del.
Hva og hvordan du lager selve trappen, så har jeg et alvorlig råd:
Sett opp rekkverk/håndleder som leder fra bakkenivå opp til ytterdøren!
Eldre vinglete personer, og noen ganger også yngre, trenger noe støtte å holde seg i når de vingler oppover eller nedover en slik trapp.
Den får ikke være åpen på tre sider uten noe som hjelper besøkende å holde seg på beina og holde kursen!

• Liker
RSAndersson
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hva og hvordan du lager selve trappen, så har jeg et alvorlig råd:
Sett opp rekkverk/håndledere som leder fra bakkenivå opp til ytterdøren!
Eldre ustø personer, og noen ganger også yngre, trenger noe støtte å holde seg i når de sjangler opp eller ned en slik trapp.
Den må ikke være åpen til tre sider uten noe som hjelper besøkende å holde seg på beina og holde kursen!
tanken var å ha en ledestang (smijern) diagonalt i det ene hjørnet eller langs den ene fasadesiden, vi får se!

Rører seg fremover :)

ny innkjørsel samt trappen holder på å kles. La først et tynt lag finbetong. Kom over et billig parti 60x90x3 cm granitt (2. sortering) på flisby, mye kapping men det føles det verdt!

• Inngangsparti med ny steintrapp og gangvei laget av granittfliser foran et hus med lys mursteinsvegg. Verktøy og bøtter til venstre.
  • Ny steinlagt oppkjørsel med trapp under konstruksjon. Granittfliser og byggematerialer vises foran et murhus.
  • Liker
Denniis og 3 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.