Hei!

Lurer på om jeg har bygget feil eller kjøpt dårlig materiale.

Har akkurat bygd ferdig et gjerde.. Monterte mine stolper på stolpesko med franske skruer. Synes imidlertid at stolpeskoene ikke ga stolpene 100% stabilitet. Bare mer "ca 90%"

Så det endte med at jeg støpte fast alle stolpene med noen franske skruer som var halvveis skrudd inn som armering. Nå er stolpene 100% stabile. Har jeg gjort feil? Noen andre som har samme erfaring med stolpesko? Synes det virket bra i tilfelle man i fremtiden trengte å bytte ut noen stolper.

Takk for svar.

// Kalle

Stolpesko er ikke laget for stabilitet i X- eller Y-retning, men kun bæreevne i Z-aksen, dvs. rett ovenfra..
Så vidt jeg vet finnes det faktisk ingen gode produkter for dette formålet på markedet, og man er henvist til f.eks. ekspansjonsbolt og stolpefot eller lignende.

Tossegubbe skrev:
Stolpesko er ikke laget for stabilitet i X eller Y retning, bare bæreevne i Z-aksen dvs rett ovenifra..
Så vidt jeg vet, finnes det faktisk ingen gode produkter for dette formålet på markedet, så man er henvist til f.eks. ekspansjonsbolt og stolpefot eller lignende.
Okei.. Da forstår jeg bedre. Takk :)

er enig med ppalm. Doble plint/stolpejern og så står det stille :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.