E Elin Kamel skrev:
Ja vår kjøkkenleverandør og deres kontakt på blandebatteri sa at det fantes ingen stiv blandebatteri (vi ville matche det vi hadde før eller ha svart). De hadde ingen forslag til det. Så jeg tenkte at de må jo være feil ellers ville jo alle hatt samme problem. Så jeg ringte Tapwell og spurte om man ikke kan bruke deres baderomsblandebatteri til en liiiten smal vask i kjøkkenøyen. Jo sa de, det er så vi pleier å gjøre.. Nesten så jeg fikk lyst til å tipse HTH som vi kjøpte kjøkkenet av siden de selv ikke klarte å finne ut av det, da hadde de likevel en representant de snakket med fra Tapwell..

Så det ble en servantbatteri fra Tapwell (tror den het EVO) den passet perfekt til vår vask i kjøkkenøyen.
Men hvordan ble det med alle ekstrakostnadene?
VI står her med 2 stk mer eller mindre verdiløse blandebatteri + kostnaden for å bytte dem ut

BirgitS
N noone70 skrev:
Vi står her med 2 stk mer eller mindre verdiløse blandere + kostnaden for å bytte dem ut
Ettersom blandene ikke får brukes i Sverige, unntatt i svært sjeldne tilfeller, så var det feil å selge dem til dere og dermed skal de jo erstattes uten kostnad for dere. Min vurdering.

Hvordan gjør regelverket når man har uttrekkbar dusjhode enten ut av blanderen eller separat.

A atomlab skrev:
Hur gör regelverket när man har utdragbar spridare antingen ut ur blandaren eller separat.
Av bilden i flödet så är det hur mycket själva pipen går att svänga som avgör

BirgitS
A atomlab skrev:
Hvordan er regelverket når man har uttrekkbar sprøyte enten ut fra blandebatteriet eller separat.
Reglene er vel til for å forhindre feil, f.eks. at man ved en feiltakelse dytter til blandebatteriet mens man vasker opp, men hvis man holder sprøyten med hånden, forventes man å ha kontroll på hva man gjør med hånden. Det er det samme med noen baderomsregler for elektrisitet, de er der for å forhindre feil, men det er jo ikke umulig å bruke hårføneren i badekaret hvis man kobler den til med en skjøteledning f.eks.

• Liker
atomlab og 1 annen
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Vi står her med 2 st mer eller mindre verdiløse blandere + kostnaden for å bytte dem
Vi Fikk en ny blandere av HTH som vi kjøpte kjøkkenet av, fordi det var dem som hadde glemt at den vi først hadde ikke ville bli godkjent i inspeksjonen. Det skulle de ha hatt kontroll på når de planla kjøkkenet vårt.

Så kjøpte vi selv den faste blanderen vi har nå fra Tapwell, og solgte de andre privat. Installerte den nye selv tror jeg også, alt var jo forberedt bare å bytte ut.

Så har dere kjøpt og planlagt kjøkkenet med en kjøkkenleverandør bør de kunne bytte den mot en annen og de selv får stå for kostnaden.

• Liker
Dr Benz
  • Laddar…
E Elin Kamel skrev:
Vi Fikk en ny blandebatteri fra HTH som vi hadde kjøpt kjøkkenet av, fordi det var de som hadde glemt at den vi først hadde ikke ville bli godkjent i besiktigelse.
Det skulle de ha hatt kontroll på som planla vårt kjøkken.

Senere kjøpte vi selv den faste blandebatterien vi har nå fra Tapwell, og solgte den andre privat.
Installerte den nye selv tror jeg også, alt var jo forberedt bare å bytte.

Så har dere kjøpt og planlagt kjøkkenet med en kjøkkenleverandør bør de kunne bytte den ut mot en annen og de selv må stå for kostnaden.
Vi har jo kjøpt den selv av Bygghemma,

BirgitS BirgitS skrev:
Ettersom blandebatteriene ikke får brukes i Sverige, bortsett fra i svært sjeldne tilfeller, så var det feil å selge dem til dere og dermed skal de jo erstattes uten kostnad for dere. Min vurdering.
En 360 roterbar kran er tillatt i Sverige, men i en vask som er 15 cm bred, plassert 15 cm fra kanten på en kjøkkenøy så er det ikke godkjent. Så derfor måtte vår kjøkkenleverandør erstatte den. Så er det vel opp til den enkelte kjøkkenleverandøren om de vil være behjelpelige med erstatning eller ikke.
N noone70 skrev:
Vi har jo kjøpt den selv av Bygghemma,
Er det dere som har kjøpt blandebatteriet osv., så blir det jo dere som må kjøpe ytterligere en og bytte igjen. Vi var heldige at vi kjøpte kjøkken og planlegging av HTH så de fikk erstatte med en ny kran.

BirgitS
E Elin Kamel skrev:
En 360 vridbar blandare er tillatt i Sverige, men i en oppvaskkum som er 15 cm bred, plassert 15 cm fra kanten på en kjøkkenøy så er det ikke godkjent.
Om du ser på bildet i innlegg 10 så er det ikke godkjent der heller, og det er en veldig vanlig løsning med to kummer hvorav en stor.

BirgitS BirgitS skrev:
Om du ser på bildet i innlegg 10 så er det heller ikke godkjent der, og det er en veldig vanlig løsning med to vasker hvorav en stor.
Befaringmannen godkjente ikke på grunn av at den gikk over kanten på kjøkkenøya samt at en stikkontakt satt der. Hadde det vært på et annet sted så hadde det vært godkjent. Ifølge ham. Men uansett så løste vårt problem seg. Man var bare så overrasket at ingen jeg snakket med som solgte kjøkkenet eller deres leverandør for blandebatteri klarte å finne en blandebatteri som passet. Men de var kanskje nye på jobben, hvem vet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.