Hei,
På en utvidelse skulle jeg ønske å ha en steinlagt terrasse - Går det an å vurdere en trekonstruksjon med flatt tak belagt med steinplater?

Er det leca/betong som gjelder for vegg og tak hvis det skal fungere? Finnes det andre måter? Hvordan ville dere gjort det?

Lurer
Johannabacken
 
Rickard.
Stein vet jeg ikke, men utefliser bør man kunne dimensjonere for ganske enkelt, veier vel ikke engang 50kg/m2 om jeg husker riktig.
 
Takk, Kan nok tenke uteklinker så vekten er nok løsbart. Men med hensyn til bevegelighet i stommen og at det ikke blir problemer med at klinker slipper eller blir utett. Hvordan konstruerer man da? - antar at man ikke kan gjøre nøyaktig som et baderom (eller kan man?)
 
Rickard.
Nei det blir en helt annen løsning med platene på distanser oppå tetningslaget. Sjekk 50sekunder inn her for å se typ hvordan det er tenkt
 
Sist redigert:
Med steplater på distanser - Blir det "trummende" eller like stabilt som et flisgulv? Noen som har erfaring?
 
Rickard.
J Johannabacken skrev:
Med steplattor på distanser - Blir det "trummigt" eller like stabilt som et flisgulv? Noen som har erfaring?
Har ikke veldig mye erfaring men jeg vil si verken eller. Helt uten svikt kommer det ikke til å bli, men har man normale forventninger og det bygges litt ekstra stabilt så blir det bra. Jeg synes din lokale flisbutikk burde kunne hjelpe deg å få kjenne hvordan det er å stå på flis “i luften” selv om det ikke blir helt det samme.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.