Hei,

Skal ha teknikeren på plass snart og trenger å stenge av vannet. Er det denne jeg skal vri på for å stenge av?

• Rustikk vannmåler og ventil med rød håndtak festet til en gammel rørledning på en slitt vegg.
  • Gamle rørledninger med en blå vannmåler, rød ventil og ulike ventiler på slitt vegg. Elektriske bokser over rørene.
Det ser ut som innkommende vann fordi det ser ut som det sitter en vannmåler ved siden av. Kjenne forsiktig på den røde kranen. Det er dyrt med rørlegger på en rød dag.

Ja, om du lykkes med å lukke den så vil vannet bare nå frem til vannmåleren. Når vannmåleren byttes må man stenge av "i gaten" for øyeblikket. Neste gang det skal gjøres er det bra / eventuelt påbud om å installere en vannmålerkonsoll som også har avstengning før måleren.

D D_Anders skrev:
Ja, om du lykkes å stenge den så tar vannet seg bare frem til vannmåleren. Når vannmåleren byttes så må man stenge av "i gaten" i nåværende tidspunkt. Neste gang de skal gjøres så er det bra / eventuelt tvang på å installere en vannmålerkonsoll som også har stenging før måleren.
Stengingen før måleren sitter til venstre.
Derimot har hele rørinstallasjonen sett sine best-før-dager.

• Liker
SågspånPappspikEternit og 1 annen
  • Laddar…
Handler om en utskifting av varmesystemet, så det må slås av. At enkelte rør er litt antikke i kjelleren er jeg klar over, og det er neste steg.

N nb. skrev:
Avstengningen før måleren sitter til venstre.
Derimot har hele røropplegget sett sine beste dager.
Haha, ser den nå men så den ikke før :)

Så er det den røde kranen som jeg skal vri av?

N Nilo Joelsson skrev:
Så er det den røde kranen som jeg skal vri av?
Ja men ikke rør det på en helligdag

• Liker
SågspånPappspikEternit og 1 annen
  • Laddar…
W whak skrev:
Ja men pille ikke på det på en helligdag
Min tanke er å la VVS'ene gjøre det i morgen.. Selv om jeg oppfordres til å gjøre det før de kommer.

• Liker
whak
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.