Jeg har hørt at når man nå til dags kjøper et monteringshus fra VISSE produsenter, så er alle stendere til innvendige vegger utstyrt med et slags "klikk" system og at de stendere man bolter i gulv og tak har freste utsparinger cc 600!? Er det slik? Virker jo praktisk, eller skal man måle opp og spikre som vanlig? Har Eksjöhus dette systemet??

P
Jeg har sett noe lignende på et tidspunkt, men husker ikke nøyaktig hva, hvor eller hvorfor..
Det høres utvilsomt smutt ut, samtidig som det er litt trist at snekkerjobbene blir stadig mer montering i stedet for håndverk.

Når det gjelder avstanden mellom stenderne... vår byggmester bruker cc 45 på alle veggene... ble litt paff når jeg så det...

Er det flere hustilverkare som gjør det??

/Andreas

AndreasK skrev:
På tal om avstand mellom stenderne... vår byggherre kjører med cc 45 på alle veggene... ble litt paff når jeg så det...

Er det flere husprodusenter som gjør så??

/Andreas
Kanskje for å lett kunne bruke 90-gips i stedet for 120-gips?! Det er viss forskjell på å bære en 90-plate kontra en 120 ditto :o

bebben skrev:
[quote author=AndreasK link=1138567084/0#2 date=1138576680]På tal om avstånd mellan reglarna... vår byggare kjører med cc 45 på alle veggene... ble litt overrasket når jeg så det...

Er det flere hustilvirkere som gjør sånn??

/Andreas
Kanskje for å lett kunne bruke 90-gips i stedet for 120-gips?! Det er viss forskjell på å bære en 90-plate kontra en 120 ditto  :o[/quote]

Dessuten er det jo standard nå med 900 i stedet for 1200:s gips på bygg, nettopp på grunn av ergonomien.

Det kan jo forklare saken... kult at husprodusenten tenker på ergonomien når de ikke selv spikrer sammen huset...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.