Jeg har tenkt 90x90 som stolper og for øvrig 45x145 impregnert. Synspunkter på svakheter?
Byggtegning av firkantet struktur med 90x90 stolper og 45x145 impregnerte planker, viser dimensjoner og design for et prosjekt.

Kommer det til å holde for isen ? De fleste steinkister jeg har sett har blitt laget i grantømmer og selv de kan briste om isen er vanskelig. Finns nok en del matnyttigt her på forat også om du sjekker på brygger.

Stocker som du lasker sammen. Ev med rustfri gjengestang.

Hvordan ligger bryggen værmessig. Hvordan går vannlinjen?

Skarvene må være betydelig kraftigere om den skal tåle noe vind å snakke om.

Det ser tynt ut. Og legg bordene på innsiden av stolpene.

• Liker
Larsa og 1 annen
  • Laddar…
N Noseone skrev:
Stokker som du lasker sammen. Eventuelt med rustfri gjengestang.
Hvilken type lasking anbefales?

A atomlab skrev:
Hvordan ligger bryggen værmessig. Hvordan går vannlinjen?

Skjøtene må være betydelig kraftigere om den skal tåle noe vind å snakke om.
Bryggen ligger naturligvis i sørvendt posisjon i en mindre vik, og vannlinjen vil gå ca. 30 cm nedenfor toppen av bryggen. Hvilke skjøter mener du?

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Kommer det til å holde for isen? De fleste steinkister jeg har sett har blitt laget i grantømmer, og selv de kan briste om isen er hard. Finnes nok en del matnyttig her på forumet også om du sjekker på brygger.
Japp, men jeg har også sett betydelig tynnere steinkister enn min tegning som ser ut til å holde i tiår...

Skal den stå i innsjø eller hav? Isforhold?

H hakaninorr skrev:
Synpunkter på svagheter?
Noen skråstøtter kanskje? Gjør jo mye for stabiliteten.

Hvor finner man 2 meter rustfri gjenget stang?

MathiasS MathiasS skrev:
Det ser klent ut. Och legg plankene på innsiden av stolpene.
Om jeg kjører 45x170, innenfor stolpene, med noen skråstivere, hva tror dere da? Nå blir nok dessuten steinkisten 1,6x1,6 m stor og 1,5 m høy.

• Liker
MathiasS
  • Laddar…
Hei

Jeg vurderer å bygge noe lignende i en innsjø, fikk du bygget i henhold til skissen og har det holdt for isen?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.