Kommer det til å holde for isen ? De fleste steinkister jeg har sett har blitt laget i grantømmer og selv de kan briste om isen er vanskelig. Finns nok en del matnyttigt her på forat også om du sjekker på brygger.
Kommer det til å holde for isen? De fleste steinkister jeg har sett har blitt laget i grantømmer, og selv de kan briste om isen er hard. Finnes nok en del matnyttig her på forumet også om du sjekker på brygger.
Japp, men jeg har også sett betydelig tynnere steinkister enn min tegning som ser ut til å holde i tiår...
Her er et sted, finnes flere https://www.a2a4.se/ovrig-infastnin...pMlygxlDsM9KMCcldg-phvNwTDFYWkwkaAqK7EALw_wcB
Så det med å ha så svakt virke og sette det på utsiden av stolpene er ikke bra, eventuell is vil sprenge dem løs når den ekspanderer i steinkisten med trykk utover. Nei, det er bare grovtømmer som gjelder hvis du vil ha bryggen i flere år.