Hei!

Håper jeg legger dette spørsmålet i riktig tråd nå. Jeg vil bygge et nytt stativ for postkassen og har tenkt å sette to stykk 70x70-regler på hver side og så festes ribber rett over som postkassene skal skrus fast i. Problemet er at det kun er cirka 10 cm dypt i plenen.

Har noen et godt tips på hva jeg skal bruke for å feste en 70x70 regel på hver side i bakken når det kun er 10 cm dypt?

• To postkasser montert på en trestøtte i en hage, omgitt av grus og grønne busker, foran to trehus.
Hva finnes under plenen da mener du..?

Du, bra spørsmål. Jeg har dratt spett rett ned på noen forskjellige steder med samme resultat, det stopper, så grunt er det.

er det berg under må du bore hull og sette to stolpesko. Men grav opp og sjekk, så det ikke er noe mer ømtålig.

Det ser ut til å være lett å grave et hull og se etter, kanskje kan du støpe fast stolpesko til bjelkene?

Hugg ut en firkant gress og vend opp, så du ser hva som finnes under. Har du flaks så er det fjell eller stein og ingen avløpsrør eller lignende. Da er det bare å hente borhammeren og to stolpesko!

En metall stolpesko med T-form og hull for festing, brukt for å støtte stolper i byggprosjekter.

Takk for alle svar! Det ser ut til å være stein/fjell under gresset. Må jeg ha akkurat en borhammer, går det også med en slagbor? Beklager nybegynnerspørsmålene her, har aldri boret i bakken før og har ingen borhammer. man kunne jo også fått en byggfirma til å komme og lage hullene men det blir vel dyrt.

Borehammer kan leies, på f.eks. Bauhaus.

• Liker
Dilato
  • Laddar…
S S.Hellman skrev:
Borehammer kan leies, på f.eks. Bauhaus.
Utvalgte Byggmax også.
Hygglo !

F fribygg skrev:
Det ser ut til å være lett å grave et hull og se etter, kanskje kan du støpe fast stolpesko til bjelkene?
Et alternativ kan være å grave to hull, legge ned to stolpeføtter mot fjellet og fylle opp med Gjuta Enkelt. Noen som kjenner til det produktet og har prøvd?

K-rauta har halv pris på Biggilådor.
Fest i en betongplatta.
Sølvfarget postkasse Biggi Original 102 montert på betongplate ved siden av hvitt gjerde og steinbelagt hageområde.

Her kommer en oppdatering. Det viste seg at det var dypere enn jeg trodde, det var bare jævlig mye stein å grave opp. Nå er spørsmålet, kan jeg støpe direkte ned i hullet? Har aldri støpt tidligere men har allerede kjøpt grovbetong, blandestav og bøtte. Eller er det smidigere å sette ned to betongpilarer som skal holde 70x70-reglene? Hva holder best tror dere?

Hvordan er boksens markfester hvis det følger med slik/e er liksom avgjørende.

J jonaserik skrev:
Hvordan er boksenes markfester om det følger med slik/e er liksom avgjørende.
vi skal bruke de samme boksene som vi har. Det er bare stativet som skal lages nytt. En slik variant som en annen her på forumet hadde bygget:

• Grå postkassestativ med metallnummer "15" påsprukket på trelameller, montert på trebjelker; murstein i bakgrunnen.
MultiMan
Min stilling var bare trykket ned i bakken og besto av 2 gamle t-jern, typ gammel jernbaneskinne samt påbygging deretter av tre (som var råtten). Gravde 2 hull dypt nok, vannet i hullene skikkelig for at den tørre bakken ikke skulle suge vann ut av betongen under herding, blandet vasket stein og betong samt skrudde en midlertidig tverreslå mellom jernene og målte inn i vater. Lot det stå i en uke og bygde deretter på gammel bærlekt 38*75 som jeg hadde til overs, dro det sammen med fransk treskrue. Olj inn alt med linolje, inkludert jernene.

3 år siden nå. Ikke rørt seg en millimeter og er skikkelig stabilt.

Tenk på høydekravene for postkassene, opplysninger finnes hos PN. Tror det skal være rundt 1,10m til lokkene, men som sagt, sjekk selv.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.