Hei!

Etter en lang sommer da jeg har pigget opp 100m2 betongplate og gravd 50cm derunder er det nå endelig på tide å sette opp nye vegger på den nye platen...

Bruker luftspalte og stålregel mot yttervegg men har aldri jobbet med stålregel før, ingen favoritt så langt.

Hvordan løser jeg det under vinduene? Se bilde, må jo få inn en regel eller skinne under vinduet for å få inn reglar på cc60?

Stålreglene har jo en innbøyd kant så man får jo ikke inn en regel der så enkelt? Skal jeg prøve å montere en skinne, sånn jeg har i tak og gulv, eller skal jeg prøve å klippe bort innbøyningen for å få inn en regel?

• Veggen med stålrammer er under konstruksjon, viser utsparinger for et vindu. Veggen er slitt med eksponert mur og stålstendere på hver side av vinduet.
E
Klipp et utlegg som du har i tak og gulv ca 10 cm lengre enn avstanden mellom vinduslektene. Klipp deretter kun sidene på utlegget ca 5 cm fra kantene på begge sider så avstanden mellom snittene er den samme som avstanden mellom lektene. Så bøyer du opp kantene og skrur fast utlegget med åpningen nedover. Der kan du deretter felle inn en lekt om dette er nødvendig.

Jeg pleier å dra inn en vegg/takskena. Kapp den til lengde slik at den rekker tvers over de stående stenderne, og så tar du en rett blikksaks og klipper "taket" på skena like dypt som de stående stenderne er brede, så du får en flik.
Bøy så fliken oppover, så kan du skru fast fliken og den ene siden på tverrreglen... Deretter får du enkelt inn en til stående skena rett under vinduet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.