Hei

Jeg planlegger å bygge et sovehems på 1,4 x 2,9 m og skal ifølge konstruksjonstabell ha 45x220 gulvbjelker på den lange delen. Men det bygger ganske mye i høyden sammen med bærebjelken. Kan jeg bruke stålbjelker i stedet, og hvilke dimensjoner trenger jeg i så fall da?

Mvh Markus
 
S
Har du mulighet til å felle inn stenderne?
 
S scorp1on skrev:
Har du mulighet til å felle inn reglene?
Hvordan mener du? Felle inn stålregelen i treteen eller i bærbjelken?
 
Hvor smalt vil du ha?
4kantsprofil 100x50x3 er jo ganske stabilt.
 
S
H helinerd skrev:
Hvordan mener du? Felle inn stålreglen i treregel eller i bærbjelken?
Felle inn trereglene i bærbjelken, så du din maks høyde blir tilsvarende bærbjelkens høyde.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.