10.435 lest ·
55 svar
10k lest
55 svar
Justerbar avstand for plater mot skrånende lekter?
Strunt i kil.. ta og sett nye reglar mot de gamle på siden, i den ene enden slutter de likt, i den andre ut 2cm, dra 90mm treskrue igjen. vips så har du et regelverk som er plant, bare en offset mot de gamle på 45 mm, men det får du leve med.. kanskje noen kil i hjørnet, eller om du gjør de veggene også så setter du en vinkelplate mellom osb og gips så avstiver det opp hjørnet.
jeg hadde ikke satt en vegg der osb platene ikke har støtte langs hele regellengden.
jeg hadde ikke satt en vegg der osb platene ikke har støtte langs hele regellengden.
dog er det ikke å anbefale å gjøre så.Boan skrev:Strunt kil.. ta og sett nye bjelker mot de gamle på siden, i den ene enden slutter de like, i den andre ut 2cm, dra 90mm treskrue igjen. vips så har du en bjelkekonstruksjon som er plant, bare en offset mot de gamle på 45 mm, men det får du leve med.. kanskje noen kil i hjørnet, eller om du gjør de veggene også så setter du en vinkelplate mellom osb og gips så styver det opp hjørnet.
jeg hadde ikke satt en vegg der osb platene ikke har støtte langs hele bjelkelengden.