B
Strunt i kil.. ta og sett nye reglar mot de gamle på siden, i den ene enden slutter de likt, i den andre ut 2cm, dra 90mm treskrue igjen. vips så har du et regelverk som er plant, bare en offset mot de gamle på 45 mm, men det får du leve med.. kanskje noen kil i hjørnet, eller om du gjør de veggene også så setter du en vinkelplate mellom osb og gips så avstiver det opp hjørnet.

jeg hadde ikke satt en vegg der osb platene ikke har støtte langs hele regellengden.

Er det yttervegg og du har plass er det ikke feil å sette opp nye stendere med 45*45 cc 60 eller cc 45 et sted mellom de eksisterende stendere så slipper du kuldebroen, veggen blir loddrett og litt bedre isolert.

S
Boan skrev:
Strunt kil.. ta og sett nye bjelker mot de gamle på siden, i den ene enden slutter de like, i den andre ut 2cm, dra 90mm treskrue igjen. vips så har du en bjelkekonstruksjon som er plant, bare en offset mot de gamle på 45 mm, men det får du leve med.. kanskje noen kil i hjørnet, eller om du gjør de veggene også så setter du en vinkelplate mellom osb og gips så styver det opp hjørnet.

jeg hadde ikke satt en vegg der osb platene ikke har støtte langs hele bjelkelengden.
dog er det ikke å anbefale å gjøre så.

B
For å?

S
Boan skrev:
For hva?
letteste å forklare er at du mister isolasjon.
beste er enten kile eller horisontal lækt eller lækt med lignende karmskruv.

B
Om påleggsregelen ikke går likevel inn, dvs. er lavere enn opprinnelsesregelen, vil det knapt merkes. Jeg vil påstå at det har marginal påvirkning.

S
Boan skrev:
Om påläggsregeln ikke går inn, dvs. er lavere enn opprinnelsesregelen, vil det knapt merkes. Jeg vil påstå at det har marginal påvirkning.
dessverre fungerer ikke konstruksjonen

Det blir samme mengde isolasjon men litt mer komplisert å isolere bare, burde til og med bli bedre siden det nesten ikke blir gjennomgående kuldebro.

S
smurfen72 skrev:
Det blir samme mengde isolasjon men litt mer komplisert å isolere bare burde til og med bli bedre siden det nesten ikke blir gjennomgående kuldebro.
er jo akkurat det det blir. samt luftlommer man ikke vil ha.

Lær bli mer kuldebro med kiler og evne luftlommer avhengig av hvor dyktig man er til å isolere.

S
smurfen72 skrev:
Blir nok mer kuldebro med kiler og eventuelt luftlommer, avhenger av hvor dyktig man er til å isolere.
kanskje den lille lengden som er spissen. sprekken mellom kan man dreve eller skumme

Og det kan man ikke om regelen ligger på siden om ?

S
smurfen72 skrev:
Og det kan man ikke om regelen ligger på siden om ?
ikke blande matrial der.

Hva mener du med blande materiale? Hva blir dårligere med den nye regelen ved siden av i stedet for kile?

S
smurfen72 skrev:
Hva mener du med å blande materialer? Hva blir dårligere med den nye regelen ved siden av i stedet for kile?
gidder ikke krangle, gjør som du vil.
det blir ikke bra rett og slett

Sist redigert av en moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.