10.433 lest ·
55 svar
10k lest
55 svar
Justerbar avstand for plater mot skrånende lekter?
Du bør nok regne med at du kommer til å få et oppfølgingsspørsmål når du påstår at det ikke funker å montere en regel ved siden av den andre regelen. Orker man ikke med at man kanskje ikke kjøper alt du påstår, bør man kanskje tenke seg om før man svarer.
Så er det sikkert men før vi er der så kan du jo begynne med å rede ut de store detaljene til ditt påstand.SBH skrev:
Men det er dessverre rett klassisk at man ikke vil det når man ser verden i svart og hvitt og eventuelle åpenhjertige diskusjoner og synspunkter risikerer å velte dette...
ok hvordan gjøre ved vinduer, dører og åpninger?smurfen72 skrev:
Merk først at jeg ikke tar stilling til noen av løsningene, men vil gjerne at folk som legger fram forslag til løsninger eller forkaster andre, også forklarer grundig hvorfor i de tilfeller det etterspørres.SBH skrev:
Det finnes foringer i MDF man kan bruke.
Man kan også ha metallvinkel på OSB om det brukes, men bak gips for å gi støtte i vinkelen så det ikke sprekker.
Man kunne legge på en 45x45 om det er plass eller en delt en.
Det jeg mente med en av mine kommentarer ovenfor er at dette er et typisk problem som ikke har kun ett riktig svar, men det er en grå masse av mange forskjellige løsninger som alle har sine fordeler og ulemper i ulik grad.
Et dilemma kan jo f.eks. være et lite hus med små rom, der vil man ikke legge på mer materiale enn nødvendig kanskje. Osv...
EDIT: Jeg har som vist noen ideer, men jeg leser gjerne alles forslag, bra som mindre bra, for det gir meg flere forskjellige innspill på hvordan slike problemer kan løses. Så for min del er det bare positivt jo mer folk pøser på med i tråden, det bidrar til at mange lærer litt mer eller får nye ideer...
Om det nå finnes noen vinduer dører eller åpninger i TS fall så lar man osb og gips gå forbi frem til smygen liker man ikke det setter man kiler akkurat der hvorfor komplisere på hele veggen for at det eventuelt trengs på noen få steder ?SBH skrev:
virke som kløves til en kile bygger ikke mye heller man setter lekter. bygger noe mer om man setter en regel med karmskruv.schmakita skrev:Merk først at jeg ikke tar stilling til noen av løsningene, men vil gjerne at folk som legger fram forslag til løsninger eller forkaster andre også forklarer utførlig hvorfor i de tilfellene det etterspørres.
Det finnes lister i MDF man kan bruke.
Man kan også ha plåtvinkel på OSB om det brukes men bak gips for å gi stivhet i vinkelen så det ikke sprekker.
Man kunne legge på en 45x45 om det får plass eller en kløvd sådan.
Hva jeg mente med en av mine kommentarer ovenfor er at dette er et typisk problem som ikke har kun ett riktig svar, men det er en grå masse av mange ulike løsninger som alle har sine fordeler og ulemper i ulik grad.
Et dilemma kan jo for eksempel være et lite hus med små rom, der vil man kanskje ikke legge på mer materiale enn nødvendig. Osv...
EDIT: Jeg har som sagt noen ideer, men jeg leser gjerne alles forslag, bra som mindre bra, for det gir meg flere muligheter for hvordan slike problemer kan løses. Så for min del er det bare positivt jo mer folk kommer med i tråden, det bidrar til at mange lærer litt mer eller får nye ideer...
blir jo litt etterarbeid når det skal gjøres en ekstra detalj i alle åpninger.
Klikk her for å svare