52.351 lest ·
19 svar
52k lest
19 svar
sprekker i gipsskjøter
Jeg kan ha gjort feil et sted, men jeg tror ikke det, og sprekkene finnes der nå. Jeg gjetter at det kan bevege seg en del i et mellomdekke i et trehus og at de bevegelsene er for store for at remsene skal kunne ta dem opp. Å forsterke ytterligere med en duk over hele taket føles som et godt alternativ. Hvordan synes du jeg bør gjøre det jon_h?
Ifølge denne linken reduserer man risikoen for sprekker: http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mode=ShowArticle&articleid=1754
/Johan
Ifølge denne linken reduserer man risikoen for sprekker: http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mode=ShowArticle&articleid=1754
/Johan
Jeg vet ikke i det hele tatt hva problemet er i ditt tilfelle. Er det noe i konstruksjonen som er knas så kanskje microliten kan fikse det. Jeg protesterte bare mot Stringfellows generelle uttalelse at det er så man må gjøre hvis man vil ha glatte gipstak. Jeg har bygget mange gipstak med bare remsede skjøter, og har aldri hatt en sprekk.
Ifølge denne lenken reduserer man risikoen med sprekker: http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mode=ShowArticle&articleid=1754
Lurer på hvorfor man brukte tunge 12 mm gipsplater når det finnes renoveringsgips 6 mm?
Det er lenge siden jeg satte opp gips i taket, men husker at platene hadde en forsenkning på langsidene som gjorde usynlige skjøter lettere. Mye vanskeligere var det på kortsidene. Nå for tiden er kanskje også kortsidene forsenket?
Slipning trengs nesten ikke i det hele tatt hvis man sparkler på riktig måte.
Lurer på hvorfor man brukte tunge 12 mm gipsplater når det finnes renoveringsgips 6 mm?
Det er lenge siden jeg satte opp gips i taket, men husker at platene hadde en forsenkning på langsidene som gjorde usynlige skjøter lettere. Mye vanskeligere var det på kortsidene. Nå for tiden er kanskje også kortsidene forsenket?
Slipning trengs nesten ikke i det hele tatt hvis man sparkler på riktig måte.
Klikk her for å svare