Balkongen som hører til leiligheten over meg har en gjennomgående sprekk fra fasaden og hele veien ut. I begynnelsen av sommeren var det fuktgjennomslag synlig på undersiden av balkongen langs hele sprekken. Jeg har meldt det til borettslagets styre, og min nabo ovenpå har gjort gjentatte meldinger og bedt foreningen ta hit en takstmann for å vurdere tiltak. Foreningen gjør ingenting (som vanlig). Hvor kan man henvende seg for å få hjelp???
Normalt er det foreningen som har ansvar for det ytre vedlikeholdet.
Du får vel ringe en snekker som kan se på sprekken og deretter ta en ytterligere prat med formannen.
Er det fuktigheten du bekymrer deg for eller at hele balkongen skal rase ned?
Du får vel ringe en snekker som kan se på sprekken og deretter ta en ytterligere prat med formannen.
Er det fuktigheten du bekymrer deg for eller at hele balkongen skal rase ned?
Foreningen er ansvarlig for balkongene. Det er et betonggulv og ja, jeg er bekymret for å få hele balkongen i hodet og naboen ovenpå tør ikke gå ut på sin balkong. Hvis jeg eller naboen hyrer noen, må vi betale alt selv. Jeg er nok mest ute etter å få tips om hvor man kan henvende seg for å melde forsømmelse, unnlatelse osv. når en borettslagsforening ikke vedlikeholder eiendommen og som i dette tilfelle, når det eventuelt foreligger fare for beboerne.
Dere skal melde slike problemer til styret i deres forening. Hvis de ikke gjør noe, bør dere gjenta dette og be om et svar på hvordan foreningen tenker. Det kan jo tenkes at det bare er et estetisk spørsmål. Det kan også tenkes at styret er i gang med å kartlegge statusen til balkongene. Det bør finnes en vedlikeholdsplan som beskriver statusen for installasjoner i foreningen, spør etter denne på neste årsmøte.
Som du beskriver sprekken skal den ikke innebære fare for bæreevnen, men det er bra å få balkongen besiktiget og sprekken reparert så armeringen ikke ruster.
Skjer det noe alvorlig kan lederen i absolutt verste scenario risikere fengsel. Det burde motivere til oppvåkning om personen er normalfuntet.
Skjer det noe alvorlig kan lederen i absolutt verste scenario risikere fengsel. Det burde motivere til oppvåkning om personen er normalfuntet.
Takk for svar! Jeg kommer til å snakke med valgkomiteen før neste årsmøte. Jeg har ikke bodd i foreningen så lenge, men har forstått at nåværende styre ikke gjør jobben sin på beste måte. Dette er bare et av mange eksempler.W witten skrev:Som du beskriver sprekken skal den ikke innebære fare for bæreevnen, men det er bra å få balkongen inspisert og sprekken fikset slik at armeringen ikke ruster.
Skjer det noe alvorlig kan formannen i absolutt verste tilfelle risikere fengsel. Det burde motivere til oppvåkning hvis personen er normalt skrudd sammen.
Nei, ingen teknisk forvalter. Styret vil håndtere alt selv og leier inn ulike firmaer fra gang til gang når de syns det er nødvendig.E epw skrev:
Klikk her for å svare