Ja i går stilte jeg noen spørsmål om betongtrappa mi sin konstruksjon. I dag fortsetter funderingene, men nå en ny tråd der det mer handler om hvordan "renoveringen" skal foregå. Trappa er kledd med skifer, men jeg innser at det enkleste tross alt vil være å fjerne skiferen, reparere betongen og deretter legge tre oppå. Ikke kle inn den helt med sider, vanger og alt, men bare plattform, plantrinn og opptrinn. Jeg har noen spørsmål som sannsynligvis er amatørmessig dumme, men jeg må likevel få vite:

1. La oss si at jeg bruker 28x120, skal jeg gå fram nøyaktig som ved terrassebygging da, dvs. la det være et lite mellomrom mellom plankene? Finnes det annen teknikk enn "terrassebyggteknikken" når man vil legge tregulv på en trapp?

2. Det vil jo uunngåelig renne ned både regnvann og smeltevann fra snø mellom treverket og ned på den underliggende betongen. Her tenker jeg at det vinterstid kan fryse til og forårsake frostsprengninger. Det er jo vedlikeholdet av betongtrappa jeg fortsatt vil unngå, så finnes det en løsning på dette? Kan man frostbeskytte betongen på noen måte, eller hvordan bærer dere dere ad, dere med trekledde trapper?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.