1.559 lest ·
3 svar
2k lest
3 svar
Spørsmål om Gulv/teppe i kjeller med fuktrisiko
Hei!
Jeg bor i et hus med kjeller. Huset står på det de kaller en sandbunn. Huset er for det meste drenert. Godt utført og med dreneringspumpe. Etter noen år monterte vi inn en pumpe til, i kjellertrappens brønn. Fortsatt får vi inn fukt på gulvet i kjelleren. Har hatt flere i bransjen som har stått og klødd seg i hodet. Nok om det. Uten å legge en formue. Vi har kjøpt gulvmatter som puster. Kan man legge parkett med hull i som er av plast under, og så vår gulvmatte? La inn et bilde av en slik plate jeg tenker på. Takk på forhånd. Jimmie
Jeg bor i et hus med kjeller. Huset står på det de kaller en sandbunn. Huset er for det meste drenert. Godt utført og med dreneringspumpe. Etter noen år monterte vi inn en pumpe til, i kjellertrappens brønn. Fortsatt får vi inn fukt på gulvet i kjelleren. Har hatt flere i bransjen som har stått og klødd seg i hodet. Nok om det. Uten å legge en formue. Vi har kjøpt gulvmatter som puster. Kan man legge parkett med hull i som er av plast under, og så vår gulvmatte? La inn et bilde av en slik plate jeg tenker på. Takk på forhånd. Jimmie
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.243 innlegg
Det finnes matter som er beregnet for kjellere med risiko for fukt. Slike kan man legge direkte på betongen.
Er det en slik matte du vil ha der eller en annen type?
Det kan være risiko for at man kjenner mønsteret i de der platene gjennom en matte.
Er det en slik matte du vil ha der eller en annen type?
Det kan være risiko for at man kjenner mønsteret i de der platene gjennom en matte.
Jeg har allerede lagt en slik matte. Denne har begynt å lukte. Derfor har jeg fjernet den igjen. For stor fuktighet som kommer litt nå og da. Må kanskje teste med en pakke plastplater. Se hvordan det føles.BirgitS skrev:
Ligger plastrutene løst på gulvet vil de bevege seg. Så du må feste noen ruter med jevne mellomrom til det er stabilt. Selv om du velger en modell med glatt overside, vil du se og føle skjøtene gjennom teppet. Jeg har tidligere hatt Bergo på balkongen og har det under deler av et løftepodie i dag så jeg liker dem, men ikke som ventilerende gulv under et teppe.
Er gulvet så fuktig så skulle jeg kanskje bare bruke Bergo, det er ikke direkte en kjeller man innreder på en måte som krever mer. Så finnes det platonmattor og lignende men det er ikke mitt område.
Er gulvet så fuktig så skulle jeg kanskje bare bruke Bergo, det er ikke direkte en kjeller man innreder på en måte som krever mer. Så finnes det platonmattor og lignende men det er ikke mitt område.
Klikk her for å svare