Så... Jeg holder på å renovere et stort bad. Størstedelen av veggene vil ha store, hvite fliser, og gulv samt vegger inne i dusjen har litt gråspraglete klinkerfliser. Jeg vil ha en fugemasse som så godt som mulig holder smuss og misfarging borte. I kjøkkenet og det mindre badet (jeg renoverer et helt hus), har jeg fuget med Lips i Antracit. Men nå vil jeg ha en lys grå fuge til det hvite, og en type mellomgrå til de grå flisene. Rent logisk tenker jeg at en fugemasse med mindre korn burde være lettere å holde ren. Og kornene i Lips fuger er <0,4mm, mens de i mange andre fugemasser <0,2. En kompis som nylig har renovert et hus er fornøyd med Kiiltos fuge, så jeg tenkte å prøve det. Men har nå hentet prøver for å se hvordan de ulike fargene fungerer til flisene, og de prøvene er jo en vits. De består av pinner, malt med høyglans maling. På både den lys grå og grå pinnen, ser fargene betydelig mer beige ut enn grå, og jeg vil virkelig ha en noe kaldere grå farge, for å unngå at de gråspraglete flisene oppfattes som mer beige enn grå. Er det noen som har erfaring med Kiiltos grå fugemasser og kan fortelle hvordan de synes de ser ut? Eller som har noe annet favorittfuge? Noen som kanskje kan poste et bilde av en lys grå eller grå fuge dere har brukt og som ser fin ut? Synes nemlig det til og med er vanskelig å finne eksempelbilder. Eller som har noen andre tanker?! Beklager lang post, men det føles så viktig å få dette riktig. Takk!