En måte for meg å finne inspirasjon er Youtube, og der finnes det mye innen trebearbeiding.
Har sett en del bruker dobbeltsidig tape for å midlertidig sette sammen to trestykker.
Mitt spørsmål er, er det helt "vanlig" dobbeltsidig tape da det ser ut til at det sitter bra men likevel er lett å fjerne.
Mitt andre spørsmål gjelder lim, og har sett en del bruker type superlim når de setter sammen trestykker.
Er det virkelig superlim de bruker da de sprayer type vann på den ene biten og limet på den andre.
Tenkte om det er noe merkelig tokomponentlim eller om det som er "vann" er en slags katalysator for limet??
Har sett en del bruker dobbeltsidig tape for å midlertidig sette sammen to trestykker.
Mitt spørsmål er, er det helt "vanlig" dobbeltsidig tape da det ser ut til at det sitter bra men likevel er lett å fjerne.
Mitt andre spørsmål gjelder lim, og har sett en del bruker type superlim når de setter sammen trestykker.
Er det virkelig superlim de bruker da de sprayer type vann på den ene biten og limet på den andre.
Tenkte om det er noe merkelig tokomponentlim eller om det som er "vann" er en slags katalysator for limet??
Brun maskeringsteip på begge bitene, så superlim på den ene teipen og en aktivator (skynder på limet) på den andre. Press sammen.
Vil man ikke spraye kjemikalier eller ikke har noen hjemme så kan man bare bruke superlim og vente en stund.
Også kjent som "the superglue trick".
Vil man ikke spraye kjemikalier eller ikke har noen hjemme så kan man bare bruke superlim og vente en stund.
Også kjent som "the superglue trick".
Det der tipset om tape, superlim og aktivator har jeg sett flere ganger, men aldri forstått på hvilken måte de tre tingene er bedre enn å bruke dobbelsidig tape. En ting, ingen spraying og man selv styrer tiden.
Er det at det er et internett-hack, eller finnes det noen ekte fordeler som jeg ikke har skjønt?
Er det at det er et internett-hack, eller finnes det noen ekte fordeler som jeg ikke har skjønt?
Fordelen er at maskeringstape generelt ikke sitter like hardt etter å ha vært under press som dobbeltsidig tape gjør. Så avhenger det jo av hva man skal gjøre, som avgjør hva som er best.Hep skrev:
Det der tipset om tape, superlim og aktivator har jeg sett flere ganger, men aldri forstått på hvilken måte de tre tingene er bedre enn å bruke dobbeltsidig tape. Én ting, ingen spraying og man styrer tiden selv.
Er det fordi det er et internett-hack, eller finnes det noen reelle fordeler som jeg ikke har forstått?
Da finnes det altså en forskjell. Den har sikkert forsvunnet på veien når en eller annen pratsom amerikaner drar tipset i sin topp-5-liste over smarte hacks, som han har funnet på (nesten) helt selv.Daniel_N skrev:
Angående hvilken dobbelsidig, så har Biltema en som sitter bra og er lett å ta bort. Dessverre har de en annen med motsatte egenskaper, og jeg har kjøpt feil minst to ganger.
Det finnes dobbelsidig tape som er virkelig lett å løsne, men spør meg ikke hvilke det er da jeg bare har sett den på amerikanske YouTube-filmer. De dobbelsidige tapene jeg har testet "hugger" direkte, mens superlim uten aktivator kan justeres litt. Så har jeg alltid superlim og maskeringstape hjemme, så jeg slipper å presse ned en taperull til i tapeboksen. Det enkleste er å bare se det som enda et verktøy for å holde fast ting med og deretter velge det som fungerer best/man har hjemme/man husker/som er kulest.
Klikk her for å svare