Hei. Jeg hadde tenkt å senke et tak i et bad med formatet 1,9 x 2,5 meter. Taket består i dag av rupanel.

Jeg har til hensikt å bruke meg av lekter og gips. Gipsplatene er 900 x 2500 mm.

Hvilken type skrue bør jeg bruke for lektene, og hvor tett bør de sitte? Jeg er jo ikke 100 % sikker på hvor eksakt ledninger går på andre siden av rupanelen, så jeg vil være litt forsiktig.

Skal lektene settes langs med eller på tvers av rommet og dermed platene? Altså som oransje eller rød pil på tegningen?

• Plantegning av bad med dimensjoner, viser badekar, toalett og vask. To fargede piler indikerer retningen for panellegging: oransje pil horisontalt, rød vertikalt.
Glespanelen burde du kunne skru med passe lange treskruer. Hva har du over råsponten, bjelkelag? Hvis så, setter du glespanelen i samme retning som råsponten. Sjekk hvor råsponten er spikret/skrudde, og så skrur du omtrent på samme sted, da har du mest sannsynlig en regel bak.

Ok, da gjør jeg det. Takk for hjelpen. Jeg merker vel om jeg tilfeldigvis skrur inn i en strømledning, men som du skrev, har man tidligere hamret inn masse spiker på et sted så var det nok ikke der den gikk. :)

• Liker
hagv
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.