Har Googlet og Googlet og ikke funnet sporingskrue (treskrue) i noen grovere dimensjoner, skulle trenge et knippe 6,0x100 alternativt 5,0x90 for å få opp en hylle på veggen.

Noen som har et tips?

Sporeskruer er tvilsomt om du finner, men kryss, Phillips eller pozidrive finnes.

Sjekk med Biltema Würth, lokale byggevarehandelen.

Protte

Hmm... får kanskje nøye meg med det :confused:

Det er jo et mindre h-vete å få inn en 6x100 spårskruv i noe annet enn potetmos. Dessuten er risikoen stor for at man glipper og setter meisel i veggen eller hånden. Alternativt så er hele sporet helt søndermoset før skruen sitter ordentlig i veggen.

Nei, kjør med f.eks. ESSVE 6x100 :)

Du har utvilsomt et poeng, får prøve å finne kryss i stedet, nekter torx...

• Liker
mexitegel
  • Laddar…
Mikael_L
mexitegel skrev:
Det er jo et mindre h-vete å få inn en 6x100 sporskru i noe annet enn potetmos. Dessuten er risikoen stor for at man glipper og setter skrujernet i veggen eller hånden. Alternativt så er hele sporet fullstendig ødelagt før skruen sitter ordentlig i veggen.

Nei, bruk f.eks. ESSVE 6x100 :)
Skal man få inn grove sporskru, så gjelder det å forbore og bruke en god skrujern som passer nøyaktig. Men da kan det på den andre siden gå ganske bra hvis man har litt håndlag og tar det med ro.

Men det er et steindødt produkt, så hvor man kan finne det er ikke lett å si. Kanskje noe gammelt snekkeri som har stått på samme plass i minst 40 år har en støvete halvfull pakke de blir glade for å bli kvitt?

• Liker
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Nove skrev:
Du har utvilsomt et poeng, får prøve å finne kryss i stedet, nekter torx...
Hvorfor det?

Torx er jo helt fantastisk å jobbe med. Typ umulig å få bitsen til å klatre ut..

Dere har helt rett om torx, men det ser ikke så fint ut i synlige beslag og lignende. Skal sjekke med det lokale snekkeriet!

• Liker
shomakie
  • Laddar…
richardtenggren
  • Liker
Johan Gunverth
  • Laddar…
Jeg forstår TS behov for pene skruehoder og hadde uten tvil anstrengt meg for å finne sporhoder for de hodene som er synlige. Med en borvinde og riktig meiselspiss er det ingen problem å skru i virkelig grove sporhoder. Mener dog at forsenkede Torx med riktig overflatebehandling i et korrekt forsenket hull er det minst skjemmende alternativet til sporhoder.

• Liker
Nove
  • Laddar…
Har sjekket byggfabrikken men de har dessverre for svake dimensjoner, det virker som alle bygningsvernsider selger samme sortiment av sporskruer - dessverre.

Sjekk med Göteborgs Skruvcenter 031 - 54 03 35 www.skruvcenter.se (dårlig hjemmeside=godt tegn)
De har en masse uvanlige skruer på lager, bl.a. komplett UNC/UNF og veldig mye ubehandlet.

• Liker
Nove
  • Laddar…
Lurer på hva i all verden som er vakkert med en spårskrue? :x Vekker mest kvalmefølelser hos meg. :eek:

• Liker
Mugmaz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.