Hei,

Holder på å renovere stuen og skal senke taket 45mm for å legge ny elektrisitet. I dag er det gammel panel som er spikret direkte i takstolene på cc 90, det er altså ingen undertak. Jeg tenkte å sette 45x45-regler og deretter sporpanel som er 13mm tykt. Spørsmålet er hvordan jeg skal regel? Selvsagt setter jeg en regel på hver takstol med den gamle panelen imellom, men jeg er redd for at det ikke er nok? Å sette en regel mellom hver takstol er i seg selv ikke et problem å gjøre, men da vil reglen kun feste i den gamle panelen. Vil helst unngå å bry meg på loftet for å komplettere mellom takstolene, så mitt spørsmål er om dere tror det fungerer med cc 90 eller om jeg trenger å gjøre en annen løsning?

Lasse

Har det holdt før burde det holde igjen med samme mål.

Ellers kan du legge lekter tettere, men vinkelrett mot takstolene. Hvis du nå kan tenke deg at den nye panelen får en annen retning enn dagens.

Skal det bare være el, og ikke spotter eller lignende burde det holde med å sette 28 mm gles i stedet for 45 mm regel.

Jeg tenker litt så også, det har funket i over 50 år så det burde funke nå også. Det går dessverre ikke bytte retning fordi panelet i det tilstøtende rommet går samme vei :(

Det skal opp spotter så det får bli 45x45, ellers hadde gles vært bedre. Takk for ditt svar!

Lasse

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.