Fire av åtte armeringsnett oppe. Skal også montere en overliggende planke. Føler meg superfornøyd så langt. Kjøpte byggmax 5*2.3 m nett for 469kr stykk og delte de på tre så rekker de 21 meter. Billig og bra!

Armeringsarbeid i en hage med en trebjelke og busker i forgrunnen, armeringsnett synlige sammen med grønne planter og jord. Person monterer armeringsnett i hagen ved bruk av trestolper. Verktøy og avkappet løv ses på gresset.

• Liker
13th Marine
  • Laddar…
T
M Mawe85 skrev:
Hei,

Har fått i oppdrag av kona å bygge et armeringsnettgjerde der eføy også kan vokse. Har sjekket rundt på nettet for litt ulike løsninger og kommet fram til at det blir aller penest om man freser et spor i stolpen der man presser inn enden på armeringsnettet.

Men da slo tanken meg, er det dumt å spore/frese i impregnert stolper? Tenker at man kanskje drastisk senker levetiden ved at råte raskere oppstår.

Hvordan gjorde dere når dere bygget armeringsnettgjerde?

Bilde av tenkt sluttresultat:

[bilde]
jeg ville sette noen støtter også, for eksempel på annenhver eller hver tredje stolpe til bakken. er stolpen rimelig dimensjonert kan støtten settes lavere og blir mer diskret.
Deretter har du ikke den trykklasten, så det funker med metpost, mindre jobb og pris.

Sist redigert:
Så her ble sluttresultatet. Er selv ganske fornøyd selv om det ikke er helt i alle vinkler pga busker og annet skrøfs som var i veien.
Brukt 95mm stolper og 120*28mm som overligger.
En hage med grønt gress, et nakent tre og et nylig bygget gjerde av 95mm stolper og 120x28mm overliggere, omgitt av busker og vegetasjon.

• Liker
Jante og 3 andre
  • Laddar…
Slik gjorde vi:
En hage med et gjerde laget av armeringsnett og trestolper ved siden av et drivhus, omgitt av busker, planter og hageutstyr.

Boret hull og stakk inn, en metode jeg ikke kan anbefale.
(brukte en rute som mal, det viser seg at armeringsnettet ikke er så jevnt som man kunne ønske).

I ettertid hadde jeg nøyd meg med å bore for 3-4 på hver side.

13th Marine 13th Marine skrev:
Slik gjorde vi:
[bilde]

Boret hull og stakk inn, en metode jeg ikke kan anbefale.
(brukte en rute som mal, det viser seg at armeringsnettet ikke er så jevnt som man kunne ønske).

Sånn i ettertid hadde jeg nøyd meg med å bore for 3-4 på hver side.
Vi boret også hull, men i overliggeren og oppdaget akkurat som deg at armeringsnettet ikke var jevnt. Til slutt så dro jeg en strek med blyanten for å merke nøyaktig der hullet skulle bores, og det ble bedre. Men det tok urimelig lang tid.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.