Jeg holder på å gjøre i stand i garasjen.
Har revet ned 12mm sponplater fra innvendige vegger og tak.
Bygger luftspalte på 60 mm.
Skal isoleres vegger og tak med celluloseisolering som gjør at ingen diffusjonssperre skal brukes, da skal det jo puste.
(I tillegg skal det bare være plussgrader der - ingen Bahmas) = ytterligere støtte for ingen diff.sperre.
Da jeg ringte de som skal sprøyteisolere sa de at jeg skulle bruke vanlig masonitt i stedet for oljebehandlet, da den ikke oljebehandlede puster bedre.
Nå er mitt spørsmål: Kan jeg bruke de sponplatene som satt på vegger og tak, eller gjør jeg noe dumt da?
Har revet ned 12mm sponplater fra innvendige vegger og tak.
Bygger luftspalte på 60 mm.
Skal isoleres vegger og tak med celluloseisolering som gjør at ingen diffusjonssperre skal brukes, da skal det jo puste.
(I tillegg skal det bare være plussgrader der - ingen Bahmas) = ytterligere støtte for ingen diff.sperre.
Da jeg ringte de som skal sprøyteisolere sa de at jeg skulle bruke vanlig masonitt i stedet for oljebehandlet, da den ikke oljebehandlede puster bedre.
Nå er mitt spørsmål: Kan jeg bruke de sponplatene som satt på vegger og tak, eller gjør jeg noe dumt da?
Ville anbefale deg å bytte til OSB-plater i veggene, de holder helt supert til å skru opp ting i, sponplater er ikke holdbare og hvorfor du skal bruke masonite det er for meg en gåte, for det er vel et material som ikke fyller noen nytte i det hele tatt! "bygger på heltid"
Klikk her for å svare