Hei!

Jeg har begynt å renovere trappen hjemme, fjernet plastmatten og så at det ikke var tre som jeg trodde. Så nå er mitt spørsmål: om noen her kan bekrefte at det grå materialet på bildene er sponplate? Vi vil male trappen og håper at det blir bra.

Jeg tok en bit av det og det brant som en bit tre. Håper noen kan se hva dette kan være.

Takk så mye, mvh, Boris.

• En trappetrinn med lag av maling som er skallet av, viser grått underlag i midten. Potensielt spånskive som diskusjon forteller.
  • Grått materiale under fjernet plastmatte i trapp, omkranset av grønne, brune og røde lag; usikkerhet om det er sponplate.
Det ser ut som linoleum. Sponplater er ikke et egnet materiale for trapper. Det er nok tre under.

Ja, men om du fjerner teppet blir det et hull siden nesen er høyere enn trinnet.

Takk for dine svar!

Justus, hvis det er linoleum vet du hvordan jeg kan male og beskytte trinnene? Veggfarge+lakk/voks?
Topmount, teppet er allerede tatt bort, det gule er lim/voks som jeg kan fjerne med varme. Det grå materialet kan ikke fjernes.

Linoleum er en blanding av linolje og kork. Jeg husker ikke hvordan man vedlikeholder det, men google "vedlikeholde linoleum" så får du nok mange svar. Det var forskrekkelig vanlig for noen tiår siden.

Boris33 Boris33 skrev:
Takk for dine svar!

Justus, hvis det er linoleum vet du hvordan jeg kan male og beskytte trinnene? Veggmaling+lakk/voks?
Topmount, teppet er allerede fjernet, det gule er lim/voks som jeg kan fjerne med varme. Det grå materialet kan ikke fjernes.
Det opprinnelige teppet (det grå) ligger jo nedsenket i trinnet. Noen legger nålefiltsteppe i trinnet eller erstatter med ny linoleums matte, kan man skru vekk trappekanten?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.