28.439 lest ·
33 svar
28k lest
33 svar
spilepanel på takstolene for takgips
takk for alle svar!
jeg skal tenke på det der med takgips/vanlig gips. vil helst ha et helt slett tak men med er mye jobb med sparkling og sliping...
jeg tror nok ikke det finnes endespontet 21x70 eller lignende. i hvert fall ikke hva jeg har sett? kanskje endespontet råspont? men det går jo enkelt å kappe til og spleise på takstolene med...
garasjen er bygd sammen med en litt eldre garasje som i sin tur er bygd sammen med huset. denne eldre garasjen har ingen form for brannsikring mot bolighuset.
veggen mot den gamle garasjen kommer jeg dog til å ha minst 2 lag gips + osb.
jeg kanskje nøyer meg med 1 lag gips i taket, men legger en plate steinull i bunnen og deretter løsull på dette... i bjelkelaget.
vet ikke om jeg skal klassifisere det som en garasje, mer av en man cave
det blir porter, og biler inne der... men også sofaer, ølkjøleskap osv... og prosjektor likt en drive-in-kino... så brannsikkerheten kanskje ikke bør være den samme som i et verksted...
jeg skal tenke på det der med takgips/vanlig gips. vil helst ha et helt slett tak men med er mye jobb med sparkling og sliping...
jeg tror nok ikke det finnes endespontet 21x70 eller lignende. i hvert fall ikke hva jeg har sett? kanskje endespontet råspont? men det går jo enkelt å kappe til og spleise på takstolene med...
garasjen er bygd sammen med en litt eldre garasje som i sin tur er bygd sammen med huset. denne eldre garasjen har ingen form for brannsikring mot bolighuset.
veggen mot den gamle garasjen kommer jeg dog til å ha minst 2 lag gips + osb.
jeg kanskje nøyer meg med 1 lag gips i taket, men legger en plate steinull i bunnen og deretter løsull på dette... i bjelkelaget.
vet ikke om jeg skal klassifisere det som en garasje, mer av en man cave
Lykke til Camaro!camaro1969 skrev:takk for alle svar!
jeg skal tenke på det der med takgips/vanlig gips.
vil helst ha et helt slett tak men det er mye jobb med sparkling og sliping...
jeg tror nok ikke det finnes endefrest 21x70 eller lignende. i hvert fall ikke hva jeg har sett? kanskje endefrest råspont?
men det går jo enkelt å kappe til og skjøte på takstolene med...
garasjen er bygd sammen med en litt eldre garasje som igjen er bygd sammen med huset.
denne eldre garasjen har ingen form for brannsikring mot bolighuset.
veggen mot den gamle garasjen vil jeg ha minst 2 lag gips + osb.
jeg blir kanskje fornøyd med 1 lag gips i taket, men legger en plate steinull i bunnen og deretter løsfiber på dette... i bjelkelaget.
vet ikke om jeg skal klassifisere det som en garasje, mer som en mancavedet blir porter, og biler inne der... men også sofaer, ølkjøler osv... og prosjektor som en driveinbio... så brannsikkerheten trenger kanskje ikke være den samme som i et verksted...
Og ja, det finnes råspont med endeforing, det var det jeg hadde i tankene. Pleier også å være relativt billig. Vanlige bord 21mm tykke med kun endeforing har jeg aldri sett.
takk! trengs noen lykke til...
MEN, jeg kanskje likevel skal legge strøm osv i taket, fungerer da innbyggingsmålet for bokser og så med 21 gles + 12 gips (eller er det 13mm)
totalt 33-34 mm altså?
MEN, jeg kanskje likevel skal legge strøm osv i taket, fungerer da innbyggingsmålet for bokser og så med 21 gles + 12 gips (eller er det 13mm)
totalt 33-34 mm altså?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
For 28 mm gles + 13 mm gips = 41 mm
Denne boksen har dybde = 40 mm:
http://www.jula.se/catalog/el-och-b...llationsmateriel/apparatdosor/takdosa-400422/
Denne boksen har dybde = 40 mm:
http://www.jula.se/catalog/el-och-b...llationsmateriel/apparatdosor/takdosa-400422/
Klikk her for å svare