Skal henge opp en lysrørsarmatur til akvariet mitt, den veier ca 15kg.
Våger ikke riktig å henge den i mollyplugg i gipsen.
Trodde at spikerslagene satt langsmed skjøtene i gipstaket, men de ser ut til å sitte på tvers.
Har banket og synes at dette stemmer, tok også fram en regelsøker og den viser det samme.
Så vidt jeg vet burde det sitte på begge retninger?
Er dette vanlig? eller er jeg helt j*vla ute og sykler?
Våger ikke riktig å henge den i mollyplugg i gipsen.
Trodde at spikerslagene satt langsmed skjøtene i gipstaket, men de ser ut til å sitte på tvers.
Har banket og synes at dette stemmer, tok også fram en regelsøker og den viser det samme.
Så vidt jeg vet burde det sitte på begge retninger?
Er dette vanlig? eller er jeg helt j*vla ute og sykler?
Tomture61
Gjør-det-selv-bygger
· Född i Luleå
· 6 195 innlegg
Tomture61
Gjør-det-selv-bygger
- Född i Luleå
- 6.195 innlegg
1 1/2 plans. Underetasje.Tomture61 skrev:
Ja, beklager. Utydelig skrevet, mener at glesen sitter på tvers, ikke i begge retninger.
Kan svakt synes at det sitter i skøytene, selv om jeg vet at en regel-søker ikke alltid er å stole på, så synes jeg den burde gi utslag...
Tomture61
Gjør-det-selv-bygger
· Född i Luleå
· 6 195 innlegg
Tomture61
Gjør-det-selv-bygger
- Född i Luleå
- 6.195 innlegg
Antar da at vi snakker om nedre plan, takstolene i ditt hus fungerer som etasjeskillerens bærende lekter (sannsynligvis) så da sitter lektene på tvers av disse bærende lektene.B BjoLil skrev:
Setter man platen langs med så har jo langsiden støtte hele veien, kortskjøten pleier vi å skru løse kortlinger på, føles bedre at platekanten har støtte rundt omTomture61 skrev:
Tomture61
Gjør-det-selv-bygger
· Född i Luleå
· 6 195 innlegg
Tomture61
Gjør-det-selv-bygger
- Född i Luleå
- 6.195 innlegg
Hvordan får du økonomi i dette? Høres ut som en veldig tidkrevende jobb, å sette biter ved hver skjøt. Om jeg som amatør gjør dette, er det på min fritid (kan for øvrig være verdifull tid).Handyman 1 skrev:
Forstår ikke resonneringen om at det blir sterkere om du setter plater langs med glesen? Gipsplater er like sterke på alle sider når man har remset og sparklet.
Så lenge tar det nok ikke å skru tre løse kortlinger per plate, har ikke sagt at gipsplaten blir sterkere, derimot synes jeg bare at skjøten mellom platene blir sterkere, iom at de har støtte bak i muligens større grad enn å bare sitte sammen med sparkel.
Klikk her for å svare