Hei

Jeg har kledd inn vår takfot med samme panel som vi har på veggene, 22x120 enkelfas, CC120 mellom takstolene. Jeg opplever at det hadde et godt resultat.

Snart er det tid for taket i hagestuen, og jeg leker med tanken på å ha akkurat samme panel som i takfoten, slik at taket "flyter ut" i utendørsområdet, men med en glassvegg og limtrebjelke imellom.

Jeg lurer på om taket på innsiden vil bli stabilt nok, eller om det er for langt imellom?

Hvis jeg ser på monteringsanvisninger for panel beregnet for innertak, står det f.eks. at det skal spikres CC30, men da er det jo tynne greier vi snakker om.

Jeg kunne nok legge inn en regel som hviler oppå veggen, mellom hver takstol, hvis jeg må.

Hva tror dere?

- Og er det helt sprøtt å ha utendørspanel "inne"?
Den er jo litt grovere og mer rå, men vi vil at det skal føles som et utemiljø.

Takk for tips!

Mikael_L
22mm tykk panel som "innertak" (undertak skal det kanskje hete?) bør ikke gi noen større problemer, jeg har satt vanlige fasadebord 22x145 mot takstolene cc120, som tak over vår uteplass, jeg merker ingen ulempe.

Bordene kan vri seg litt mer, så hvis det er enfasspont så er det en risiko for at det blir litt varierende glipper, er du følsom for dette bør du kanskje regel opp litt ekstra til cc600, tror jeg.

Ingen problemer med å bruke utendørspanel innendørs hvis du vil ha den looken.
Innendørspanel utendørs kan man derimot se litt opp med, spesielt hvis det er en eller annen ferdigbehandlet historie.

• Liker
tobbew
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.