Hei
Jeg trenger litt råd.
Jeg bygger isolert attefallshus og trenger hjelp med den beste løsningen for mitt innertak.
Jeg vil ha så lite byggehøyde som mulig da hver eneste høydesantimeter teller på loftet. Dette uten å få problemer med "nedbøyning" av isolasjonens vekt.
Takstoler cc120 med isolasjon og plast.
Dette er alternativene jeg har vurdert.
1. Tretak, spontet 95 eller 120, i tykkelse 25mm, gulvbord rett og slett.
2. OSB + gips
3. Glespanel cc30 + takskive 12-15mm
Andre forslag mottas gjerne.
Takk for et bra forum
Jonas
Jeg trenger litt råd.
Jeg bygger isolert attefallshus og trenger hjelp med den beste løsningen for mitt innertak.
Jeg vil ha så lite byggehøyde som mulig da hver eneste høydesantimeter teller på loftet. Dette uten å få problemer med "nedbøyning" av isolasjonens vekt.
Takstoler cc120 med isolasjon og plast.
Dette er alternativene jeg har vurdert.
1. Tretak, spontet 95 eller 120, i tykkelse 25mm, gulvbord rett og slett.
2. OSB + gips
3. Glespanel cc30 + takskive 12-15mm
Andre forslag mottas gjerne.
Takk for et bra forum
Jonas
1 120 mellom takstoler går bra blir stabilt som et helt flak, binder sammen alt virke men kommer til å øke og minke i mål på bredde sommer og vinter, kan da gå fra hverandre med sprang eller gå sammen og vil vri seg ned i skjøtene, taket blir bølgete
2 Nja
3 Er bra, normalt utførelse i hus
2 Nja
3 Er bra, normalt utførelse i hus
Ok, takkL Liteavvarje skrev:
Det luter mot alternativ 3.
Tror du det går an å gå ned i tykkelse på glespanelen til 22mm?
Normalt 28 mer å skru og stødigere mellom takstolene da det er 120 mellom, du mister ikke så mye i takhøyde (kun 6 mm) og trenger ikke angre senere
Med gles kan elektrikeren legge alle rør og bokser under plasten mellom glesen, godt om plass
Med gles kan elektrikeren legge alle rør og bokser under plasten mellom glesen, godt om plass
Takk.L Liteavvarje skrev:
6mm, ja mange bekker små på et attefall.
Men jeg er enig, bedre å gjøre det skikkelig enn å angre seg senere.
reglene på attefall burde ses over så man får plass med en loft uten å slå knute på seg selv.
Takk for svarene
J
L Liteavvarje skrev:
L Liteavvarje skrev:
Klikk her for å svare