Vi holder på og gjør litt småfiks i innredet kjeller. I noen rom sitter det plastlister som ikke er så pene og i en korridor mangler lister helt. Så vi har tenkt å sette nye trelister. Det er betongvegger så jeg funderer litt på hvordan de skal festes. Plugg+skrue er vel det det heller mest mot, men jeg funderte på en annen (kanskje helt gal) variant. Bore hull, plugge med treplugg og deretter spikre i den. Med hvite lister og hvite dykkert så blir det mindre synlig enn med skrue, tenkte jeg meg. Er dette mulig eller bare masse problemer? Muggfare? Vanskelig å passe inn pluggen? Sitter for dårlig? Eller finnes det andre mulige problemer?
Høres bra ut. Tenkte selv på litt mindre plugg så ikke boringen tar flere dager...J Jan271 skrev:
Jeg vet ikke hvordan det er når man river, men det finnes det godt med lim som fester raskt. Sjekk nærmeste byggevarehandel eller clas i sjön eller annen butikk.M MatteBerg skrev:
Har gjort nøyaktig så, rundstav 10mm satt med PL 600 i hullbetong.. funker kanon. Enklest er å måle ut på listen (bakside) hvor pluggen sitter. Jeg boret med 2,5 mm bor for å vite hvor jeg skulle sette dykkerten.M MatteBerg skrev:Vi holder på og gjør litt småfikser i innredet kjeller. I noen rom sitter det plastlister som ikke er så pene og i en korridor mangler lister helt. Så vi har tenkt å sette nye trelister. Det er betongvegger så jeg funderer litt på hvordan de skal festes. Plugg+skrue er vel det det heller mest mot, men jeg funderte på en annen (kanskje helt gal) variant. Bore hull, plugge med treplugg og så spikre i den. Med hvite lister og hvite dykkert så blir det mindre synlig enn med skrue, tenkte jeg meg. Er dette mulig eller bare masse problemer? Muggfare? Vanskelig å passe inn pluggen? Sitter for dårlig? Eller finnes det andre mulige problemer?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 innlegg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6.615 innlegg
https://www.elbutik.se/product.html/spikplugg-tcp-1-gul-100-st/fp
Jeg har brukt disse tidligere, og også slike som Stefan N postet bilde av. Fordelen med disse er at man kan bruke dykkert og slippe å sparkle, i vår leilighet brukte jeg vanlige spikerplugger og sparklet alle hull.
Jeg har brukt disse tidligere, og også slike som Stefan N postet bilde av. Fordelen med disse er at man kan bruke dykkert og slippe å sparkle, i vår leilighet brukte jeg vanlige spikerplugger og sparklet alle hull.
Taklisten i min siste leiebolig var spikret med dykkert rett inn i betongen. Den satt som fjell. Tror det var 18ga den var spikret med.M MatteBerg skrev:Vi holder på med litt småfiks i innredet kjeller. I noen rom er det plastlister som ikke er så pene, og i en korridor mangler lister helt. Så vi har tenkt å sette nye trelister. Det er betongvegger, så jeg lurer litt på hvordan de skal festes. Plugg+skrue er vel det det det heller mest mot, men jeg vurderte en annen (kanskje helt gal) variant. Borre hull, plugge med treplugg og deretter spikre i den. Med hvite lister og hvit dykkert blir det mindre synlig enn med skrue, tenkte jeg meg. Er dette mulig eller bare masse problemer? Muggfare? Vanskelig å passe inn pluggen? Sitter for dårlig? Eller finnes det andre mulige problemer?
Klikk her for å svare