Dra til UMV (Uppsala Maskin & Verktyg) De har en bra Paslodepakke med kompressor, dykkertpistol og spikerpistol for ca 7500:- pluss moms. Det blir ikke billigere om man skal ha fornuftige saker og få tak i det raskt.
 
Er en Basso B16/50L-A1 for ca 1100kr en fornuftig handel ELLER skal jeg velge en Biltema-variant ELLER en Senco fra UK?

Det ville vært interessant å høre om noen har erfaring med Bassos pistoler...
 
Det rakk uansett ikke å bli kjøpt noen før jeg fylte år, så jeg fikk et postkort istedenfor :)

Men selve pistolen haster det egentlig ikke så mye med, vi venter fortsatt på byggesakspapirene fra husfirmaet.
 
  • Liker
Bo Rås
  • Laddar…
Mikael_L
byggankan skrev:
Har lest en annen diskusjon om Biltemas spiker, om de er tilstrekkelig bra for fasaden eller om de ville ruste. Noen mening om det?
Biltemas eller typ hvilken som helst fungerer, så vidt jeg vet.
Det som er viktig er at det er varmgalvanisert spiker, ikke elgalvanisert. Elgalvanisert (elforsinket) har for tynn sinklag, det klarer ikke utendørsklima.

Byggmax 21° maskinspiker er bra, og billigere enn Biltema's.

Jeg har skutt ca 6000 byggmaxspiker i dim 50, 65, 75 og 90. I stenderverk, i rupanel, i ytterpanel osv. Ikke noe krøll så langt.
 
Mikael_L
Men leser man BT sin nettside kan man faktisk undre om spikene tåler utendørsbruk, veldig tynt sinklag der: :cool:
"Belagt med et minst 50 mikromillimeter tykt sinklag."
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=135647

Ja 50 nanometer er jo ikke så mye å henge på juletreet. For ikke så mange år siden var prosessorprodusentene stolte over at de hadde klart å få så smale kretser på chipen. :D
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.