12.942 lest ·
19 svar
13k lest
19 svar
Spikerpistol?
Medlem
· Västragötaland
· 8 innlegg
Er en Basso B16/50L-A1 for ca 1100kr en fornuftig handel ELLER skal jeg velge en Biltema-variant ELLER en Senco fra UK?
Det ville vært interessant å høre om noen har erfaring med Bassos pistoler...
Det ville vært interessant å høre om noen har erfaring med Bassos pistoler...
Det rakk uansett ikke å bli kjøpt noen før jeg fylte år, så jeg fikk et postkort istedenfor 
Men selve pistolen haster det egentlig ikke så mye med, vi venter fortsatt på byggesakspapirene fra husfirmaet.
Men selve pistolen haster det egentlig ikke så mye med, vi venter fortsatt på byggesakspapirene fra husfirmaet.
Biltemas eller typ hvilken som helst fungerer, så vidt jeg vet.byggankan skrev:
Det som er viktig er at det er varmgalvanisert spiker, ikke elgalvanisert. Elgalvanisert (elforsinket) har for tynn sinklag, det klarer ikke utendørsklima.
Byggmax 21° maskinspiker er bra, og billigere enn Biltema's.
Jeg har skutt ca 6000 byggmaxspiker i dim 50, 65, 75 og 90. I stenderverk, i rupanel, i ytterpanel osv. Ikke noe krøll så langt.
Men leser man BT sin nettside kan man faktisk undre om spikene tåler utendørsbruk, veldig tynt sinklag der:
"Belagt med et minst 50 mikromillimeter tykt sinklag."
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=135647
Ja 50 nanometer er jo ikke så mye å henge på juletreet. For ikke så mange år siden var prosessorprodusentene stolte over at de hadde klart å få så smale kretser på chipen.
"Belagt med et minst 50 mikromillimeter tykt sinklag."
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=135647
Ja 50 nanometer er jo ikke så mye å henge på juletreet. For ikke så mange år siden var prosessorprodusentene stolte over at de hadde klart å få så smale kretser på chipen.
Klikk her for å svare