Jeg skal sette opp ca 140 kvm perlspont/glattspont i innertaket og vil ha en spikerpistol som er drevet med trykkluft.

I en drømmeverden kunne spikerpistolen brukes både for finarbeid (perlspont etc.) og til å spikre lekter eller undertak for nytt tak. Jeg skal bygge en bod senere, så ville gjerne kunne bruke verktøyet til begge deler.

Finnes det et slikt verktøy eller er det to forskjellige spikerpistoler som gjelder?

Det er 2 ulike pistoler du trenger. Hvilken modell er opp til deg og ditt budsjett. Når det kommer til dykkertpistolen så finnes det bedre og dårligere. De dårlige gir store merker i treet.

Matti_75 Matti_75 skrev:
Det er 2 forskjellige pistoler du trenger. Hvilken modell er opp til deg og ditt budsjett. Når det kommer til dykkertpistolen så finnes det bedre og dårligere. De dårligere gir store merker i treet.
Det er min konklusjon også, har gått for en Senco S900FN for spont og lekter. Kompletterer med en dykkertpistol når det blir dags for lister osv.

• Liker
Matti_75
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Når det kommer til dykkertpistolen så finnes det bedre og dårligere. De dårligere gir store merker i treet
@Galtungs, you should know that there are two types of nails: 1.2 and 1.5 mm. So, obviously, the 1.5 mm ones leave a larger mark. However, with a tongue-and-groove joint, it's possible to install them in such a way that the nails are completely invisible.

• Liker
Jenpet
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.