Hei,

Har kledd første rommet med renoveringsgips på sponplatene, problemet er at ved hver skrue har gipsen presset seg utover så det blir en liten kul, skal man bruke noen spesiell skrue eller hva er problemet? Jeg har brukt vanlig 30mm gipsskrue og Danogips.

S
dessverre så kan det gå.
sen monteres jo for det meste renoveringsgips på en en gipset vegg.

SBH skrev:
dessverre så kan det gå.
så blir det jo for det meste montert renoveringsgips på en gipset vegg.
For noe dritt...det er jo helt håpløst å få buler utover....kanskje prøve med sponplateskruer istedenfor.

Lime?

Ikke sponplateskrue. Den ødelegger det ytterste papplaget. Jeg har skrudd med vanlig gipskrue i forsenkningene på siden og limt med pl600. De kanter som ikke har forsenkning dekkes ofte av lister. Hjørner kan bli litt vanskelige. Man må ha fasninger i hjørnene om mulig, noe jeg gjerne vil unngå. Jeg bruker ikke renoveringsgips lenger.

Jeg har skrudd hundretusenvis av vanlige gipsskruer i renoveringsgips. Ingen problemer her nei.

Ikke hundretusener, men kanskje tusen skruer, og ingen problemer jeg kan skylde på gipsen eller skruen. Diggar gipsskruer for plåt i passende lengde. Selvfølgelig har man vel samme risiko som for vanlig gips å dra for hardt, og kanskje marginene er litt mindre enn på vanlig gips.

• Liker
Derbyboy
  • Laddar…
Q
hantverkare1 hantverkare1 skrev:
Jeg har skrudd hundretusentalls vanlige gipsskruer i renoveringsgips. Ingen problemer her nei.
Hvilket/Hvilke merker på gipsskruer og er de skrudd med automat?

• Liker
topmount
  • Laddar…
Q
M myrstack skrev:
Ikke hundretusener, men kanskje tusen skruer og ingen problemer jeg kan skylde på gipsen eller skruen. Diggar gipsskru for plåt i passende lengde. Selvfølgelig har man vel samme risiko som for vanlig gips å dra for hardt og kanskje marginene litt mindre enn på vanlig gips
Hvilke/Hvilket merker på skruer og er den skudd med automat?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.