Hei,
Har kledd første rommet med renoveringsgips på sponplatene, problemet er at ved hver skrue har gipsen presset seg utover så det blir en liten kul, skal man bruke noen spesiell skrue eller hva er problemet? Jeg har brukt vanlig 30mm gipsskrue og Danogips.
Har kledd første rommet med renoveringsgips på sponplatene, problemet er at ved hver skrue har gipsen presset seg utover så det blir en liten kul, skal man bruke noen spesiell skrue eller hva er problemet? Jeg har brukt vanlig 30mm gipsskrue og Danogips.
Lime?
Ikke sponplateskrue. Den ødelegger det ytterste papplaget. Jeg har skrudd med vanlig gipskrue i forsenkningene på siden og limt med pl600. De kanter som ikke har forsenkning dekkes ofte av lister. Hjørner kan bli litt vanskelige. Man må ha fasninger i hjørnene om mulig, noe jeg gjerne vil unngå. Jeg bruker ikke renoveringsgips lenger.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Jeg har skrudd hundretusenvis av vanlige gipsskruer i renoveringsgips. Ingen problemer her nei.
Ikke hundretusener, men kanskje tusen skruer, og ingen problemer jeg kan skylde på gipsen eller skruen. Diggar gipsskruer for plåt i passende lengde. Selvfølgelig har man vel samme risiko som for vanlig gips å dra for hardt, og kanskje marginene er litt mindre enn på vanlig gips.
Hvilke/Hvilket merker på skruer og er den skudd med automat?M myrstack skrev:
Klikk her for å svare