Jeg har fått innbygd en peisinnsats og pussjobben rundt peisen ble av ulike grunner dessverre ikke så bra. Da vi gjerne skulle ønske en glatt overflate rundt peisen foreslo håndverkeren at det beste ville være å i stedet sparkle overflaten, noe vi synes høres bra ut.
Håndverkeren mener at man ikke trenger å fjerne pussen, men at det går an å sparkle oppå pussen. For meg føles det som om holdbarheten kan bli mangelfull, men jeg vet egentlig ingenting om pussing så det er mer en gjetning. Er det noen som vet om det er en passende løsning?

H Hans_H skrev:
Jeg har fått innebygd en peisinnsats og pussingsjobben rundt peisen ble av ulike grunner dessverre ikke så bra. Da vi gjerne skulle ønske å ha en glatt overflate rundt peisen foreslo håndverkeren at det beste ville være å heller sparkle overflaten, noe vi synes høres bra ut. Håndverkeren mener at man ikke behøver å fjerne pussen, men at det går an å sparkle oppå pussen. For meg føles det som om holdbarheten kan bli mangelfull, men jeg vet egentlig ingenting om pussing så det er mer en gjetning. Er det noen som vet om det er en passende løsning?
Hvis du vil ha en helt glatt overflate burde sparkel være topp rent kosmetisk. Derimot tør jeg ikke svare på hvordan det reagerer på store temperaturvariasjoner?

• Liker
Hans_H
  • Laddar…
G Galten skrev:
Vil du ha en helt glatt overflate burde sparkel være topp rent kosmetisk. Derimot tør jeg ikke svare på hvordan det reagerer på store temperaturvariasjoner?
Takk for det svaret. Temperaturen er jo også noe man trenger å ha i tankene såklart. Som følge av designen på ovnen/innbyggingen er jeg dog ikke sikker på at delene som skal sparkles blir spesielt varme. Men jeg er litt fundersam kring om det fungerer å sparkle ovenpå puss.

H Hans_H skrev:
Takk for det svar. Temperaturen er jo også noe man trenger å ha i tankene så klart. Som følge av designen på kaminen/innbyggingen er jeg derimot ikke sikker på at delene som skal sparkles blir særlig varme. Men jeg er litt fundersam på om det fungerer å sparkle oppå puss.
Det funker fint! Jeg har gamle pussede vegger i huset mitt, og jeg har reparert med vanlig sparkel der det har vært nødvendig.

• Liker
Hans_H
  • Laddar…
Ingen problem å sparkle på puss (y) er det kjeller der det er fuktvandring i veggene så skal man velge riktig sort bare.

• Liker
Hans_H
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Ingen problem å sparkle på puss (y) er det kjeller der det er fuktvandring i veggene så skal man velge riktig type bare.
Nei, det er ikke i kjeller. Takk for hjelpen!

• Liker
Luddis_1
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.