754 lest ·
14 svar
754 lest
14 svar
Pusse eller sparkle malte lecablokker i kjeller?
Har tenkt å ordne et rom (vaskerom) i vår kjeller der veggene består av malte lecablokker. Er det noen som har erfaring med å ha pusset eller sparklet malte lecablokker? Finnes det noe som fester bra uten at man trenger å forbehandle?
Uklart hva slags maling det er, sannsynligvis en vanlig veggmaling.
Takk for tips og tanker!
Uklart hva slags maling det er, sannsynligvis en vanlig veggmaling.
Takk for tips og tanker!
Enklest er vel å lime fast gipsplater på veggenE Elisabet_H skrev:Har tenkt å gjøre i stand et rom (vaskerom) i vår kjeller der veggene består av malte lecablokker. Er det noen som har erfaring med å ha pusset eller sparklet malte lecablokker? Finnes det noe som fester godt uten at man trenger å forbehandle?
Uklart hva slags maling det er, trolig en vanlig veggmaling.
Takknemlig for tips og tanker!
Jeg vasket veggen og brukte vanlig veggsparkel. Jeg hadde en stor spann til overs fra et tidligere prosjekt. Spannen ble nesten tom på et område av 2,5mx5m.E Elisabet_H skrev:
Sparkelen krymper, jeg husker ikke om det ble tre eller fire runder.
Det er ikke så bra. Etter maling er det vanskelig å bruke sementbaserte produkter.pacman42 skrev:
Ville foreslå bredsparkling med våtromssparkel før ny maling om man vil glatte til slike vegger.
Det kan ha vært våtromssparkel jeg brukte? Det er noen år siden så det kan ha vært etter siste våtromsrenovering at de hadde etterlatt en stor bøtte..M MagHam skrev:
https://www.bygghemma.se/hus-och-by..._KRu8f7i4uVbJ0HVt311FDpyii2qj-WxoCKowQAvD_BwEE Elisabet_H skrev:
Biter på det meste, vegglagningsmørtel pleier å bli lip 320 eller webers wallplaster rapid. Lip er mer lettarbeidet. Sparkler ut hull og ujevnheter i en første omgang og legger så en tynn omgang til som jeg filser til overflaten på.
Takk for svar!D Drburr skrev:Ja, på farge t o m direkte på tapet (selv om det ikke er å anbefale) så lenge underlaget sitter fast pleier jeg å godta det.
[lenke] - All Products - Medium Prio - Shopping&utm_id=19814304156&gad_source=1&gad_campaignid=19814304156&gbraid=0AAAAAD8-GQk-0MoXYCYvg-3mf69cjRk0h&gclid=CjwKCAiA-sXMBhAOEiwAGGw6LC2BFNROS82-u1_oQgABG2_KRu8f7i4uVbJ0HVt311FDpyii2qj-WxoCKowQAvD_BwE
Biter på det meste, veggreparasjonsmørtel pleier å bli lip 320 eller webers wallplaster rapid. Lip er mer lettarbeidet. Sparkler ut hull og ujevnheter i en første omgang og legger så et tynt lag til som jeg filtsliper overflaten på.
Klikk her for å svare