Hei!
Skal straks begynne å sparkle opp stua før maling, og skal nå først begynne å reparere de verste sprekkene og borehullene med husfix først.
Oppdaget imidlertid at det var en trepanel eller hva man vil kalle det, bak tapet og taklist (som satt over den før). Vet med meg at tre kan bevege seg litt basert på luftfuktighet og temperatursvingninger(?)
Er det gjennomførbart å fylle igjen gliper mellom treplatene med husfix eller bør man gjøre det på en annen måte der? Vil jo helst ikke at det blir sprekker senere.
Takk på forhånd
En glad amatør
Skal straks begynne å sparkle opp stua før maling, og skal nå først begynne å reparere de verste sprekkene og borehullene med husfix først.
Oppdaget imidlertid at det var en trepanel eller hva man vil kalle det, bak tapet og taklist (som satt over den før). Vet med meg at tre kan bevege seg litt basert på luftfuktighet og temperatursvingninger(?)
Er det gjennomførbart å fylle igjen gliper mellom treplatene med husfix eller bør man gjøre det på en annen måte der? Vil jo helst ikke at det blir sprekker senere.
Takk på forhånd
En glad amatør
Beste svar
Absolutt ikke sparkel igjen glipper mellom treplater. Tre beveger seg med luftfuktigheten og må ha mulighet til å gjøre det. Sparkle over psss med gipsplater med papirremsor (ikke glassfiberduk) og sparkel, evt papir over med papirremsor som man gjør med pappspente vegger og tak.
Klikk her for å svare



