Hei
Skal sette fliser over en benkeplate og veggen der bak blir ny. Kommer til å sparkle skjøtene i gipsen som vanlig så overflaten blir glatt, men kanskje med gipsbruk? Har nemlig lest at man ikke skal bruke vanlig sparkel når man setter fliser fordi det sparklet sitter dårligere. Stemmer det?
Hvordan gjør jeg med den øvrige glatte overflaten på gipsen? Kan det være som den er og legge flislim direkte på, eller trenger man å prime eller ha et tynt lag sparkel eller noe for at gipsen ikke skal suge ut fuktigheten fra limen for raskt eller noe?
