Hei

Hvilken sparkel skal man bruke for lettbetong på innsiden?

Har vurdert å sparkle i stedet for å lime gipsplater siden noen sier at det ikke er bra, men finner ikke ut hvorfor.

Mats-S
M MackanM skrev:
Hei

Hvilken sparkel skal man bruke for lettbetong på innsiden?

har vurdert å sparkle i stedet for å lime gipsplater siden noen sier at det ikke er bra men finner ikke hvorfor
Hvem sier at man ikke kan sette gips på lettbetong?
Du kan gipse lettbetong uten problem, så lenge du ikke har noen potensielle fuktproblemer via lettbetongen (yttervegg f.eks.). Men da får du uansett samme problem om du sparkler, bare enda verre :-)

Da er det bare å avfukte og sette på varme og fukt test før. Det er et nybygg.

Internett-folket sier at man ikke kan lime på yttervegger fordi de skal puste? Høres rart ut da man primer utsiden så de går ikke puste.

Hadde en diskusjon med Finja for ikke alt for lenge siden, da jeg selv vurderer lettbetonghus.
Det går å bruke Gipsputs med glassfibernett alternativt lavalkalisk pussmørtel C med pussnett.

Edit: Fikk også rådet å prime før dersom blokkene suger sterkt (kan variere kraftig avhengig av produsent, fukt i blokk m.m.)

Årsaken til at jeg vil sparkle er fordi jeg ikke vil ha puss som overflatemateriale, men vil ha samme finkornighet som sparkel har.

M MackanM skrev:
Grunnen til at jeg vil sparkle er fordi jeg ikke vil ha pusset som overflate, men ønsker samme finkornighet som sparkel har
Gips puss gir deg det om du ståler det.
Ikke enkelt å fikse selv, men kanskje du skal ha noen som gjør det?
Jeg tror mer på en slags puss og ikke på plate.

Kan ordne frem noen til det. Det er vel et jævla jobb? Skal bruke webens 6 Mm distanser, selv om jeg håper å finne mindre.

M MackanM skrev:
Hej

Vilket spackel ska man använda för lättbetong på insidan ?

har funderat spackla istället för limma gips skivor eftersom några säger att det är ej bra men hittar inte varför
Hej! Jag undrar hur det gick för dig att spackla mellan skarvarna på lättbetong. Klarade det sig utan att spricka?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.