Hei
Jeg har støpt peler med elektrisk rør/slange i, til pullerter. Øverst plasserte jeg festene til pullertene selvfølgelig. Men jeg blir ikke fornøyd med overflaten, det var jo grovbetong jeg brukte. Hva kan jeg gjøre for å jevne ut overflaten? Å slipe går ikke siden festene er i veien. Går det an å legge på et tynt lag med finbetong, fester det seg til den andre betongen? Eller finnes det noe annet egnet type sparkel for utendørs bruk?
Bør tillegges at pelene er 7-8 cm "for store" rundt om, så det ser litt trist ut hvis jeg ikke får orden på det.
Dekker pullertene hele midten av pålene?
Er det mange påler?
Jeg ville nok prøvd å bare "stramme av" påle-toppen utenfor pullertfestet med vinkelsliperen.
Så enormt perfekt trenger det vel ikke å være.
Sett noe som tiltrekker seg oppmerksomhet øverst også, så merker ingen ujevnhetene
Så sikker er jeg ikke med vinkelsliperen så jeg tør forsøke på det... Men sparkel eller finbetong burde vel fungere? Papprørene regner jeg med at de skal løsne/løses opp når høstregnet tar fart .4 stk søyler er det.
Reparasjonsbetong finnes det noe som heter - det er et sementbruk som fungerer fint til reparasjoner. Finbetong blir for grovt å holde på med i så smått.
Reparasjonsbetong finnes det noe som heter - det er en sementmørtel som går fint å reparere med. Finbetong blir for grovt å fikse med sånt smått.
Vanlig reparasjonsbetong pleier jo ikke være så bra hvis man skal reparere tynne sjikt ifølge min erfaring. Og her ser det mer ut som TS vil fin sparkle overflaten, noe som da antagelig bare blir et par mm tykt.
Det finnes reparasjonsmørtel som klarer tynne sjikt, en er for eksempel StoCrete som kan legges ned til 3 mm, men det er dyrere enn gull for en sekk.
Nei, ikke på stående fot, men det er bare å ta en titt på for eksempel Webers nettside. Det skal være finkornet. Jeg tror finbetongen er 0-5, men her ville jeg brukt noe mye finere. En 0-2 kanskje.
Det finnes også betongsparkel - det har jeg brukt for å reparere sprekker. Inneholder aluminatsement og herder veldig raskt. Finnes i kartong i fargehandelen. Dyrt, men det gir en veldig fin overflate. Jeg vil tippe at det ligger rundt 0-0.8. Bland veldig lite om gangen.
Eller hvorfor ikke bare bruke sement og vann - det kommer til å gå fint!