7.180 lest ·
3 svar
7k lest
3 svar
Smalest mulige vegg i kombinasjon med garderobe
Skal bygge en garderobe mellom to rom. Siden jeg ikke vil ta mer plass enn nødvendig med veggen, ønsker jeg tips om hvordan veggen kan bygges.
Som du ser på bildet nedenfor, skal jeg sette Ikea-garderober mot det store soverommet. Mot den andre siden skal jeg sette opp en vegg. Er det mulig å bygge veggen med en liggende regel i bunnen (sage ut litt av karmen på garderoben) samt legge en regel over garderoben? Da fester ikke veggen mer enn i over- og underkant. Kanskje kan man også feste med skruer i garderobens kanter?
Takk for hjelpen.
Som du ser på bildet nedenfor, skal jeg sette Ikea-garderober mot det store soverommet. Mot den andre siden skal jeg sette opp en vegg. Er det mulig å bygge veggen med en liggende regel i bunnen (sage ut litt av karmen på garderoben) samt legge en regel over garderoben? Da fester ikke veggen mer enn i over- og underkant. Kanskje kan man også feste med skruer i garderobens kanter?
Takk for hjelpen.
Bygg veggen med 45*45 bjelker, isoler, gips og ferdig. Alternativet er jo å også sette opp OSB-plater slik at du kan feste garderober mm hvor du vil.L Lewdis skrev:Skal bygge en garderobe mellom to rom. Da jeg ikke vil ta mer plass enn nødvendig med veggen skulle jeg gjerne få tips om hvordan veggen kan bygges.
Som dere ser på bildet nedenfor skal jeg bruke Ikea garderober mot det store soverommet. Mot den andre siden skal jeg lage en vegg. Er det mulig å ramme inn veggen med en liggende bjelke i bunnen (sage ut litt av kanten på garderoben) samt legge en bjelke over garderoben. Da festes ikke veggen mer enn i over- og underkant. Kanskje kan jeg også feste med skruer i garderobens kanter?
Takk for hjelpen
At du skulle trenge å bygge inn garderoben føles vel meningsløst? Tjener kanskje 5-10cm maks
Beste svar
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 294 innlegg
Anbefaler det her innlegget m.fl. fra @Ramnemark når det kommer til å dele rom med garderober og se hvor lite det kan bygge. Så om de vendes samme eller forskjellige veier er bare en smakssak.
P.s. Pass på å begynne å lese den tråden. Kraftig avhengighetsskapende og lang som et vårregn.
P.s. Pass på å begynne å lese den tråden. Kraftig avhengighetsskapende og lang som et vårregn.
ThanksNötegårdsgubben skrev:
Har fulgt den tråden fra og til over lang tid. Dette hadde jeg dog gått glipp av.
Klikk her for å svare