Vi holder på å bygge en vaskerom (3,6 x 3,5 m) og et teknisk rom (1,8 x 3,6 m) i en låve. Det er regelavstander cc30 og det sitter en formplywood som blindbunn. Fagene plastar vi inn og fyller med Finja EPS-betong opp til overkanten av reglene. Etter støpingen av EPS kommer vi legge ut armeringsnett (5 mm), feste gulvvarmerør 12 eller 16 mm og deretter flytsparkle med Finja 360 Fiber. Ser man i deres gulvkonstruksjoner skal avrettingen være > 20 mm også over gulvvarmerørene. Minste sparkelhøyde blir da 5 + 12/16 + 20 = 37 eller 52 mm noe som føles veldig høyt så jeg vurderer å frese ut EPS-en og legge ned gulvvarmerørene for å få ned sparkelhøyden selv om jeg vet at det vil støve mye. Her er noen betraktninger før støpingen:
  1. Skal slukene (Purus Brage 75) være i høyde med bjelkene?
  2. Hvis slukene settes i høyde med reglene, trenger jeg da et annet sparkel rundt slukene eller kan jeg bruke Finja 360 til alt sammen selv om det blir et tynnere lag rundt selve slukene?
  3. Er det et krav å skru fast en monteringsplate eller en slukfeste for å fikse sluken, eller holder det å støpe fast sluken med EPS-betong og flytsparkel?
  4. Under bjelkelaget er det en krypkjeller som er ca 30-50 cm høy. Avløpsrørene ligger oppstøttet med steiner ved de stedene rørene går ned fra respektive sluk. Holder dette i kombinasjon med monteringsbånd i henhold til bildet?

• Gul plastslange, avløpsbrønn, og bjelker i en uferdig vaskeromkonstruksjon med metallbeslag på gulvet.
  • Byggingsarbeid i bolig, med isolerte rør og plastrør forberedt i en struktur med treverk og overside i kryssfiner, innvendig på et byggeprosjekt.
  • Gulvramme med rørinstallasjoner sett ovenfra; avløpsrør er opphøyet på steiner under rammen.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.