Hei, har nå støpt ferdig et utekjøkken, bunn og topp og ben i ett stykke, problemet er at feil kryssfiner ble brukt, noe som gjorde at det ikke ble som det skulle. Mitt spørsmål er hvor mye jeg kan slipe i betongen. Kan man slipe opptil 15mm enkelte steder, og i så fall skal det være våtsliping eller tørrsliping og hvilken maskin skal det være?
Takk for alle tips.
Takk for alle tips.
Trekonstruksjonsbygger
· Gävleborgs
· 2 434 innlegg
Hvorfor skal du slipe? Er det ujevnt? Finnes sparkel for betong om det funker. Er det på toppen kanskje det går å ordne med bruk om du skal ha en plate oppå.
Så ser det ut, det som dere ser er baksiden, så når den har tørket skal den settes opp, alt er støpt i ett stykke, 70mm
Bunnen og tuppen har det blitt en bule i midten som stikker ut ca 10mm, og visse steder i bena stikker det ut 5-8 mm så det er en del sliping.
Jeg vil ikke sparkle for jeg vil beholde 70mm overalt.
Bunnen og tuppen har det blitt en bule i midten som stikker ut ca 10mm, og visse steder i bena stikker det ut 5-8 mm så det er en del sliping.
Jeg vil ikke sparkle for jeg vil beholde 70mm overalt.
Trekonstruksjonsbygger
· Gävleborgs
· 2 434 innlegg
Aha da er jeg med! Slipe går bra, derimot kan jeg ikke anbefale hvordan. Om du tørrsliper så vil det støve forferdelig, men det går. Jeg har gjort så med en rondell på mindre ting, men det er ingen høydare.
Er det bare litt så kan du nok gjøre det også.
Er det bare litt så kan du nok gjøre det også.
Trekonstruksjonsbygger
· Gävleborgs
· 2 434 innlegg
Tror jeg brukte en slik type av skive http://www.swedol.se/hm-slipskiva-f...MIuqvA0u_U1QIVZirTCh0obgWzEAQYASABEgLgffD_BwE
Den er i hvert fall laget for å slipe ex lettbetong
Den er i hvert fall laget for å slipe ex lettbetong
Trekonstruksjonsbygger
· Gävleborgs
· 2 434 innlegg
Men sjekk med Cramo eller lignende utleiere om de har en betonghandsliper så vil det gå smidigst.
Kan man ikke koble de til en støvsuger så slipper man støvet?
Hva er forskjellen mellom en rundkjøring og en diamantskål?
Trekonstruksjonsbygger
· Gävleborgs
· 2 434 innlegg
Trekonstruksjonsbygger
· Gävleborgs
· 2 434 innlegg
Jo betonghandslip
Klikk her for å svare