Vår trapp er malt siden mange år og flere eiere. Jeg har blitt vant til å måtte forbedre den hvert år men nå begynner de forskjellige malingslagene å bli alt for ujevne.

Først tenkte jeg å leie en betonghåndsliper og pusse av i prinsippet all maling jeg kommer til men nå begynner jeg å tvile. Det er nok risiko for at det blir med en del betong hvis/når jeg vingler.

Finnes det noen form for sandpapir som fungerer eller diamant slipeskive til en vanlig 150 mm slipemaskin (Festo)? Vanlig papir pleier å rive for dårlig og bare sette seg igjen!
 
  • Liker
martiin9
  • Laddar…
Med tanke på støvet som oppstår, må du ha en slipemaskin med hette/støvbeskyttelse og avsug for støvsuger. Lei en betongsliper. Så effektiv er den ikke. Vær forberedt på at klingeslitasje koster en god del.
 
Slipe maling i tykke lag innebærer en stor risiko for at det klisser igjen ganske raskt. Har du vurdert å skrape eller sandblåse?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.