Hei!

Planlegger å feste en slangetrommel i fasaden på huset som er av Mexitegel. Teglveggen er frittstående fra stenderverket da det er en luftspalte mellom. Tåler teglet at jeg monterer en tung slangetrommel midt på veggen, i tillegg relativt nær et vindu, eller er det en risiko for at hele veggen raser?
 
R
T Tacobob skrev:
Hei!

jeg planlegger å feste en slangetrommel i fasaden på huset som er av Mexitegel. Teglveggen er frittstående fra stenderverket da det er en luftspalte mellom. Tåler teglet at jeg monterer en tung slangetrommel midt i veggen, dessuten relativt nær et vindu, eller er det en risiko for at hele veggen vil rase?
Teglet er festet mot treet med jevne mellomrom så det skal du ikke trenge å bekymre deg for.

EDIT: Alt er jo selvfølgelig relativt så "tung slangetrommel" kan jo bety litt av hvert. Jeg hadde kanskje tenkt mer enn en gang før jeg satte opp noe monster for 50 meter 1"-slange.
 
R RoAd skrev:
Teglet er festet mot treet med jevne mellomrom så det skal du ikke trenge å bekymre deg for.
Er det standard på alle fasader med Mexitegel? Ved vindusbytte har jeg ikke sett noen innfesting mot treet så langt jeg har kunnet se.
 
R
T Tacobob skrev:
Er det standard på alle fasader med Mexitegel? Ved vindusbytte har jeg ikke sett noen innfesting mot treet så langt jeg har kunnet se.
Ifølge de jeg har snakket med så er det det (har selv et hus med fasade av mexitegel). Og tenker man etter så virker det urimelig at et enkelt lag med tegl (av en sort som har notorisk dårlig vedheft til mørtelen) skulle stå uten noe støtte 2-3m høyt.
 
  • Liker
Tacobob
  • Laddar…
R
Skallmurer (som mexitegel er) er forankret i trestammen. De kan imidlertid være vanskelige å se da de sannsynligvis har rustet.
 
Takk for svarene. Da ser det ikke ut til å være noen merkeligheter.
Har dere forslag til plugg å bruke?
 
Forsøk å bore i steinene og ikke i fugen. Vanlig nylonplugg fungerer bra.
 
  • Liker
RoAd
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.