Skal sette opp en gardena 30m slangvinde. Vurderer å sette den opp rett ved siden av kranen på grunnmuren. Men blir litt usikker på om det er en god idé. Slangvinde montert på murvegg ved siden av en kran, med hageslange forlenget mot en åpning i et rør på grunnen. Betongvegg med synlige småstein og treverk i nærheten, del av en diskusjon om montering av Gardena slangvinde og bruk av betongplugger.

Går det an å bruke vanlig betongplugg i dette??

Alternativt drar jeg en litt lengre slange under trappa og setter den i terrassen..

En hånd peker mot en tretrapp ved siden av et hus med rød fasade og vannkran, mulig sted å montere en Gardena 30m slangetrommel.

richardtenggren
Det finnes jo lecaskruer som jeg har brukt med godt resultat, men har du mulighet og det ikke er kjeller så kan du jo også kjøre gjennomgående :)

Jeg synes det ser ut som grunnmuren er kledd med en fasadeplate. Da bør du forankre den i en bakenforliggende lekt. Alternativet er ellers å feste den oppe på trepanelet.

• Liker
1
  • Laddar…
Ingen god idé å sette den ute på hjørnet, så enten på andre siden av kranen eller på andre siden av trappen.

Takk, setter den på terrassen. Kjøpt lengre tilkoblingsslange som jeg drar under trappen

• Liker
Anna_H og 1 annen
  • Laddar…
Utvendig trapp av tre ved et rødmalt hus, med en rulleslange montert på rekkverket og et nedløpsrør som leder vann bort fra grunnmuren.
Så fikk de bli :)

• Liker
Anna_H og 4 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.