Tips, Endre spørsmålet "husker du hvilken slagborr du brukte". Jeg antar at dere vil vite merke eller modell. Men slik spørsmålet er formulert tolker en aspig Ingeniør det som et ja- og nei-spørsmål. Altså, "husker du merket, ja".

Tror også dere mangler noen spørsmål om ergonomi. Slik dere har satt det opp nå er det flere spørsmål om testpersonen enn om ergonomi. Jeg kan synes det er mer rimelig å forstå hva som kunne være et ergonomisk problem før man prøver å finne ut om det er menn eller kvinner, alder, yrke osv.

Spørreskjemaet tar ca 30 sekunder dessuten :) 5 min er litt overkant!

Litt tilbakemelding til dere til neste gang :) Lykke til!

Viktor.J Viktor.J skrev:
Tips, Endre spørsmålet "husker du hvilken slagborr du brukte". Jeg antar at dere vil vite merke eller modell. Men som spørsmålet er formulert tolker en aspig Ingeniør det som et ja og nei-spørsmål. Altså, "husker du merket, ja".

Tror også dere mangler en del spørsmål rundt ergonomien. Som dere har satt det opp nå så er det flere spørsmål om testpersonen enn om ergonomien. Jeg kan synes det er mer rimelig å forstå hva som kunne vært et ergonomisk problem før man prøver å finne ut om det er menn eller kvinner, alder, yrke osv.

Spørreskjemaet tar ca 30 sekunder dessuten :) 5 min er litt på overkant!

Litt tilbakemelding til dere til neste gang :) Lykke til !
Jeg undret om det var merket på selve boret de lurte på ... :crysmile:

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jeg lurte på om det var merket på selve boret de lurte på ... :crysmile:
Haha, du ser :)

Viktor.J Viktor.J skrev:
Tipps, Endre spørsmålet "husker du hvilken slagborr du brukte". Jeg antar at dere vil vite merke eller modell. Men slik spørsmålet er formulert tolker en aspig ingeniør det som et ja og nei-spørsmål. Altså, "husker du merket, ja".

Tror også dere mangler noen spørsmål om ergonomi. Slik dere har satt det opp nå er det flere spørsmål om testpersonen enn om ergonomi. Jeg kan synes det er mer rimelig å forstå hva som kunne være et ergonomisk problem før man forsøker å finne ut om det er menn eller kvinner, alder, yrke osv.

Spørreskjemaet tar ca 30 sekunder dessuten :) 5 min er litt i overkant!

Litt tilbakemelding til dere til neste gang :) Lykke til!
Wow takk for bra og rask tilbakemelding, settes pris på som også aspirerende ingeniør! ;)

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
[lenke]

rekker kanskje med en tråd om samme?
Tenkte at vi skulle prøve å nå så mye folk som mulig og derfor ble det opprettet litt forskjellige tråder men det ser ut til å ha kommet frem til samme sted så det var jo synd! Takk for at du opplyste om det!

Hva er egentlig hensikten med undersøkelsen?

Som konstruktiv kritikk vil jeg fremføre at det akkurat som Snickarkirre spør om ovenfor er bra å dele formålet med undersøkelsen slik at respondentene vet hva de svarer på. Likeledes at man står bak det med navn og kontaktopplysninger (spesielt om det er på høyskole-/universitetsnivå).

Og selv om dette er vel uvitenskapelig gjennomført (ikke så gjennomarbeidet skjema kastet ut på et forum på nettet), så er det vel uansett rimelig å kreve at særskrivelser ikke skal forekomme.

Eller så er jeg bare godt på vei til å bli en gammel gubbe på ordentlig..

Med det sagt, så tror jeg at dere hadde fått betydelig bedre resultater og materiale å arbeide med om dere hadde lykkes i å få tak i et mindre antall objekter å gjøre en mer dybdeintervju med. Et par håndverkere og et par privatpersoner. Da hadde dere kunnet få mer informasjon i detalj om hvordan man velger å holde og hvorfor man gjør på en bestemt måte. Også kunnet illustrere med bilde. Men jeg vet jo på den annen side ikke hva deres undersøkelse skal lede til, så det er kanskje ikke riktig vei å gå?

• Liker
Snickarkirre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.