På fredag får vi vårt fiskarhedenvillan hus 1 ½ plans. Før den tid skal spiker og skruer m.m. kjøpes inn. Antagelig et dumt spørsmål, men hva skal jeg kjøpe? Ikke så gøy å dukke opp med nubb når de egentlig vil ha vognbolt.
Dette høres ganske merkelig ut. Du har kjøpt et modulhus i byggesett. I byggesettet inngår ikke spiker, skruer eller andre festelementer, og det er din oppgave å fikse dette, men du har ikke fått noen som helst instruksjon om hva som skal anskaffes. Har jeg forstått deg riktig?tokan skrev:
Trodde også at det inngår. Men nå når jeg fikk leveransedeklarasjonen kan jeg ikke finne noe slikt.Jesca_j skrev:
Fiskarheden sender ikke med noen spiker. Det som trengs er galvanisert (varmgalvanisert) spiker i storpakke... 4" og 3" ved reisning av stommen. 5" kan kanskje være til nytte, men sannsynligvis ikke, der brukes i stedet forsterkninger i form av bjelkesko, vinkeljern etc.
Det er jo temmelig ugjørlig å regne ut nøyaktig hvilke mengder og dimensjoner det handler om. Særlig om det er beslag og vinkeljern det handler om. Det finnes jo ganske mange sorter...
Du vil jo ikke kjøpe unødvendig mange som så ikke blir brukt. Ikke heller vil du at byggingen skal stanse med fire snekkere à 500 kr/t + en mobilkran à 2000 som bare står og venter mens du i panikk kjører rundt og leter etter et spesialbeslag.
Så en annen sak: det er vel ikke "handspiker" vi snakker om? Snekkerne bruker vel spikerpistoler? Så du må dessuten sørge for at spikeren passer i akkurat de spikerpistolene de har.
Du vil jo ikke kjøpe unødvendig mange som så ikke blir brukt. Ikke heller vil du at byggingen skal stanse med fire snekkere à 500 kr/t + en mobilkran à 2000 som bare står og venter mens du i panikk kjører rundt og leter etter et spesialbeslag.
Så en annen sak: det er vel ikke "handspiker" vi snakker om? Snekkerne bruker vel spikerpistoler? Så du må dessuten sørge for at spikeren passer i akkurat de spikerpistolene de har.
Klikk her for å svare