Jeg vil bytte ut flisene på vårt kjøkken.

Dere som en gang har banket ned fliser. Går det an å gjøre det uten å ødelegge hyllen som er omgitt av fliser, eller må jeg kjøpe ny hylle da også?

Se bilde nedenfor.

• Liker
sweac
  • Laddar…
Ingenting er umulig så lenge man tar det forsiktig.

Forsøk å fjerne hyllen først om det går, om det ikke fungerer kan dere kanskje emballere den med et beskyttende lag så den ikke blir ødelagt.:)

Er det ikke mindre jobb å skjære biter med en multikutter rett gjennom gipsen og ta ut større biter?

Takk for raskt svar! Det høres ut som jeg ikke trenger å kjøpe en ny hylle uten å ha forsøkt i det minste.

Enk Projektet skrev:
Er det ikke mindre arbeid å sage biter med en multikutter rett gjennom gipsen og ta ut større biter?
Du svarte i feil tråd, ikke sant? Ingen gips her tror jeg.

S
Marlen Eskilsson skrev:
Du svarte i feil tråd, va? Ingen gips her tror jeg.
mener nok at det er gips bak platene.

Marlen Eskilsson skrev:
Du svarte i feil tråd, eller? Ingen gips her tror jeg.
Svarte i riktig tråd, men visste ikke at det ikke var gips bak....:o

S
jeg håper at dere ikke har en platte bak hyllen.

det er bare på med vernebriller og hansker. hammer/slegge og meisel. kan gå med liten bilmaskin på de større områdene

Aha, da forstår jeg. Nei, det er en yttervegg av murt tegl bak. Jeg er ikke så bekymret for det som er bak, men mest hyllen og kanskje skapene.

T
Er hylla satt før eller etter flisene?

Ellers kan man jo sette nye fliser på de gamle, ikke alltid det funker om det bygger for mye på rustfri kjøkkenbenk m.m.

Ja, hylla ble satt der før flisene. Hmm, det føles som at det kanskje ville bygge for mye å sette flisene oppå. Hylla er ikke så dyp.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.