Jeg har litt funderinger på om jeg skal bruke stålstendere eller trestendere i taket og gulv. Fordelen er at det er lettere å feste de øvrige stenderne i dem, men hvordan er det så når jeg skal sette tak- og gulvlister. Fester det bra?
Skal for så vidt sette osb på dem også, så det kanskje duger som feste for dykkerten eller?

Nei, skal du bruke stålstendere så skru.
Dykkert trenger tykkere materiale enn en plate for å sitte godt, like tykt som dykkerten er lang eller mer.

Snekkerne jeg pleier å jobbe med, sager til trelemmer som de legger i plattskinnen mellom hver plåtregel.
På den måten har de tre bak når de skal liste.

fahlis skrev:
Nei, skal du bruke plåtregler så skru.
Dykkert trenger tykkere materiale enn en plate for å sitte bra, like tykk som dykkerten er lang eller mer.
Jeg mener at gulvlister sitter tilstrekkelig bra i gipsvegg bestående av OSB/Gips og plåtregel. Pleier dessuten å skjære inn spikeren litt, synes selv at det fungerer utmerket. Men det er klart at skruing fester bedre helt klart..

S
Tobbe87 skrev:
Snekkerne jeg pleier å jobbe med, sager til trelekter som de legger i stålskinnen mellom hver stålregel.
På den måten har de tre bak når de skal liste.
det der er sjeldent.
det er bare å skråskyte spiker så holder det. noen ganger setter trådspikeren seg fast i stålregelen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.